20 d'octubre: Passejada contra el canvi climàtic

29 de set. 2018, 1:16 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Descoberta dels valors culturals i naturals pel camí fluvial del riu Congost

El 20 d'octubre La Unió Intercomarcal de CCOO al Vallès Oriental, Maresme i Osona organitza una passejada amb bici i també a peu pel camí fluvial del Congost. Aquesta és una activitat de sensibilització que forma part del projecte europeu Life Clinomics, d'adaptació al canvi climàtic, amb l'objectiu de sensibilitzar sobre la bona pràctica de moure's a peu o amb bicicleta, per espais apropiats com el camí fluvial del Congost, i de fer un apropament als valors naturals del Montseny i del Vallès, tot fomentant el turisme sostenible.

Tindrem la bona oportunitat de conèixer la recuperació dels marges del Congost, del seu entorn natural, per al gaudi social així com altres aspectes d’interès com la visita a espais històrics situats a prop del riu: Camp d’aviació de la República, al pla de Llerona, i refugi antiaeri de Montornès.

La passejada tindrà dues modalitats:

· Amb bicicleta, a les 10h. del matí des del Centre de Visitants de la Garriga, (Carretera Nova 46) fins al bosc fluvial de Montornès, 20 km de camí, senyalitzat i separat del trànsit motoritzat, apte per a tothom que sàpiga anar amb bici.

· A peu, a les 12h. des de l’estació de tren de Montmeló fins al bosc fluvial de Montornès, de 5 km de distancia, apte per a tothom que vulgui participar de l’activitat caminant.Tant per qui vagi amb bici com a peu, la passejada finalitzarà sobre les 14h, al bosc fluvial de Montornès, espai recuperat per iniciativa de CCOO, amb un pica pica per a tothom. En acabar es podrà participar en les tasques de retirada de residus del bosc.L'activitat comptarà amb acompanyament i guiatge, així com amb assistència adient. Les persones participants s'han de comprometre a respectar les normes establertes i l'entorn natural. Els menors d'edat seran responsabilitat dels seus tutors

Per participar a aquesta activitat cal omplir el formulari d'inscripció indicant si la passejada es farà en bicicleta o a peu. El termini per inscriure's es tanca el 18 d'octubre.

FES CLIC PER ACCEDIR AL FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Indicacions per arribar als punts de sortida en transport públic

CENTRE DE VISITANTS DE LA GARRIGA (punt de sortida en bicicleta) veure a google maps

TREN: Línia R3 parada "La Garriga". Des de l'estació de la Garriga, per arribar al Centre de Visitants, només cal agafar el carrer del Figueral i seguir-lo fins al final, a la Carretera Nova. El Centre de Visitants ens quedarà 50 metres a la dreta.

BUS: Diverses línies d'autobusos uneixen Barcelona, Granollers, la Garriga i Vic. A la Garriga, els autobsos tenen parada, entre d'altres, a l'aparcaent de la Sínia, a 200 metres del Centre de Visitants. Podeu consultar línies i horaris de bus amb parada a la Garriga al web de Sagales fent clic aquí

ESTACIÓ RENFE MONTMELÓ (punt de sortida a peu) veure a google maps

A aquesta estació hi circulen les línies R2, R2 nord i R8. Podeu consultar horaris al web de rodalies de Catalunya fent clic aquí.

RECORDA:

Passejada el contra el canvi climàtic: descoberta dels valors culturals i naturals pel camí fluvial del riu Congost

20 d'octubre, a partir de les 10h

Fes clic per veure:

el cartell de l'acció

App de CCOO.Cat. Si encara no la tens instal·lada, pots descarregar-la prement sobre la icona que correspongui al teu mòbil.