CARTA AL MOLT HONORABLE PRESIDENT DE LA GENERALITAT

11 d’abr. 2013, 11:47 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 19 de des. 2013, 4:44 ]
La Plataforma Sindical Unitària ha acordat fer el dia 17 concentracions a tots els centres i lliurar a l'ICS un manifest el dia 18.
Així mateix s'ha acordat fer una recollida de signatures per lliurar al president de la Generalitat.

CARTA AL MOLT HONORABLE PRESIDENT DE LA GENERALITAT

Retallar drets, hipoteca el nostre futur

Senyor President

Els sotasignats, treballadors/res de les administracions de Catalunya,  ens adrecem a vostè per fer-li  algunes consideracions i demandes, emparant-nos en els drets que ens reconeix l’Estatut i en el deure de denunciar les mesures que hipotequen, dia a dia, el nostre futur.

Consideracions

Els serveis públics i socials són l'instrument que tenen els estats i els governs per garantir el benestar dels seus ciutadans i ciutadanes. Sense sanitat, educació, protecció social, justícia i seguretat no hi ha Estat.

Els empleats i empleades de l’administració constitueixen l’eix vertebrador de les politiques públiques. La ràtio de treballadors públics per nombre d' habitants de Catalunya és la mes baixa de l’estat espanyol i de les més baixes de la Unió Europea.

La sortida de la crisi no es pot fonamentar en retallar drets i salaris, sinó en aplicar polítiques de desenvolupament econòmic i en exercir una fiscalitat progressiva que recapti més impostos procedents de les rendes del capital i del patrimoni. Una mirada ràpida als pressupostos reflexa la importància, fins i tot obscena, que tenen les rendes del treball sobre els guanys del capital i els impostos, com l’IVA o els impostos especials, que maltracten especialment a les persones amb menys recursos.

Les polítiques que està aplicant el Govern de la Generalitat aconsegueixen que els rics cada dia siguin més rics, i els treballadors i treballadores, cada dia més pobres.

Les persones que treballem en els serveis públics i els concertats ja varem realitzar sacrificis els darrers anys. Ara toca que la Generalitat es plantegi el reordenament del deute que té amb empreses que han construït infraestructures i amb les entitats bancàries. Cal que negociï el tipus d’interès, l’ampliació dels terminis de pagament i el tipus de comissions dels crèdits.

Les privatitzacions comporten la reducció dels drets de la ciutadania, l’empitjorament de la qualitat dels serveis i la precarització laboral de treballadors i treballadores. Els beneficis de les privatitzacions són per als inversors i especuladors que hi fan negoci.

Les ampliacions de jornada que es pretenen fer a determinats sectors com la sanitat o justícia tenen, com a objectiu, acomiadar personal o deixar de contractar per a determinats horaris, i, en general, desregular els horaris del conjunt de les plantilles.

La corrupció està a nivells no coneguts des de l'inici de la democràcia en el nostre país i no veiem actuacions del Govern que posin fre. Se’ns demana que fem sacrificis, mentre que qui ens ho demana no és exemple de transparència ni honestedat, per acció o omissió.

Demandes

Per tot l'exposat, senyor President, us demanem que:

-Atureu i revoqueu les privatitzacions que s’han dut o es volen dur a terme.
-Renegocieu el deute amb entitats financeres i empreses.
-No feu cap més retallada en la prestació de serveis públics i socials.
-Anul·leu l’Acord de Govern que autoritza la supressió d’una paga de les retribucions de 2013.
-No incrementeu la jornada de cap col·lectiu.
-Restabliu la jornada i el salari del personal interí al 100%.
-Doneu instruccions per recuperar el nivell d’ocupació i les condicions de treball que teníem el gener de 2010 a la Funció Pública de Catalunya.
-Poseu en marxa mesures efectives per acabar amb el frau fiscal i la corrupció política.
-Acordeu cobrir els llocs de treball produïts per les jubilacions.
-Cobriu les substitucions des del primer dia.

Esperant doneu satisfacció a les nostres demandes,  us saludem atentament.

Ċ
Seccions Sindicals ICS CCOO,