Concentració al Parlament contra la privatització de l'ICS

13 de març 2014, 14:41 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 13 de març 2014, 14:41 ]

Avui  ens hem concentrat davant el Parlament de Catalunya per protestar contra les intencions del Govern de crear un nou ens per gestionar els serveis sanitaris públics a Lleida. Sota l’aparença d’una millora en la gestió, el Govern pretén iniciar el camí per esmicolar l’Institut Català de la Salut (ICS), seguint les instruccions contingudes en l’informe que va fer PricewaterhouseCoopers per encàrrec de Josep Prat, antic president del Consell d’Administració de l’ICS.

CCOO exigim que el Govern expliciti clarament quines són les seves intencions i renunciï a qualsevol intent de fragmentar l’ICS amb l’excusa de millores en la gestió i una més gran flexibilitat. L’actual legislació permet una gran autonomia de gestió dels centres i serveis de l’ICS que contribuiria a la millora de l’eficiència de l’ICS si fos acompanyada de la professionalització dels gestors i càrrecs i directius, els quals actualment són nomenats seguint criteris polítics i no de competència professional.