Qui som?‎ > ‎Accions Sindicals‎ > ‎

El diàleg i la negociació política són la solució a la situació actual a Catalunya

12 d’oct. 2017, 3:11 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 12 d’oct. 2017, 3:16 ]
RESOLUCIÓ DEL CONSELL NACIONAL DE CCOO DE CATALUNYA

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya, reunit l’11 d’octubre del 2017, acorda la següent resolució: CCOO de Catalunya recull en els seus Estatuts el compromís amb el dret d’autodeterminació del poble català, l’autogovern de Catalunya i la defensa dels drets nacionals.

Des que el Tribunal Constitucional va suprimir, a causa de la denúncia del PP, una part de l’Estatut d’autonomia de Catalunya del 2006, aprovat pels parlaments espanyol i català i referendat per la ciutadania de Catalunya, CCOO ha participat en totes les iniciatives que impulsaven aquests principis estatutaris: el Pacte pel dret a decidir, al començament; el Pacte pel referèndum, aquest any 2017, i tots els actes i mobilitzacions que s’han convocat aquests darrers anys

Hem aprovat dues resolucionsi en els dos darrers congressos, amb amplis suports i amb 4 anys de diferència, senyal de la coherència democràtica de la nostra organització.

Davant l’aprovació de les denominades lleis de desconnexió i les posteriors actuacions del Govern de l’Estat, de la Fiscalia i dels jutjats com a resposta al Govern de la Generalitat, el sindicat ha impulsat una sèrie d’iniciatives per fer una crida al diàleg, a la solució política, i no jurídica, i a la defensa del marc d’autogovern de Catalunya, amb posicions públiques dels nostres òrgans de direcció, amb mobilitzacions i amb la participació activa en el grup impulsor de les entitats socials que vam constituir la Taula per la Democràcia

Els fets viscuts durant la jornada de l’1-O, amb les desproporcionades i brutals actuacions policials contra les persones que pacíficament anaven a votar als col·legis, van indignar la majoria social de Catalunya. CCOO va cridar a la mobilització immediata els dies 2 i 3 (concentracions davant dels ajuntaments i aturada de país) i va seguir cridant al diàleg i a la solució política. Aquestes mobilitzacions van ser un èxit pel que fa al seguiment i a la participació majoritària en defensa de la democràcia i dels drets fonamentals i civils del poble de Catalunya. Alhora, es va obrir pas entre l’opinió pública la necessitat del diàleg i de la solució negociada del conflicte.

Amb la voluntat de facilitar espais de diàleg i línies de negociació, CCOO de Catalunya ha participat en el grup impulsor de la Comissió Independent de Mediació, Diàleg i Conciliació, proposada per l’ICAB (Col·legi de l’Advocacia de Barcelona).

Amb la Confederació Sindical de CCOO, hem llançat una proposta de doble via de negociació: una taula per acordar un nou marc d’autogovern per a Catalunya, mitjançant una ponència constitucional de reforma de la Carta Magna, i una segona taula que acordi les condicions d’un referèndum a Catalunya, a fi que treballin de manera simultània en pro del consens necessari per desbloquejar el conflicte.

Amb les nostres iniciatives i amb d’altres que s’han produït, tant de propostes de negociació com de mobilitzacions pel diàleg, hem condicionat l’opinió pública perquè se situï més a prop d’una solució pactada que de la unilateralitat, tant a Catalunya com a la resta de l’Estat.

Davant de les decisions que poden prendre’s durant els propers dies, el Consell Nacional de CCOO de Catalunya manifesta que:

Impulsarem totes les iniciatives possibles per construir una majoria social a favor d’una solució pactada al conflicte que faci possible el dret a decidir del poble català
Ens mobilitzarem per mantenir la cohesió social i la vertebració de la ciutadania i fem una crida al poble de Catalunya a continuar mantenint l’actitud de pau, civisme i democràcia en totes les iniciatives que es portin a terme en els propers dies.
Reiterem el nostre compromís amb els drets nacionals i socials a Catalunya, amb l’avenç de l’autogovern de Catalunya i amb la defensa de les seves institucions, al mateix temps que manifestem que ho farem sempre que estiguin dins d’un marc de construcció d’un consens polític, jurídic i social.
Fem una crida a les institucions perquè baixin les tensions i renunciïn a l’ús de qualsevol tipus de violència verbal i física per garantir la pacífica gestió del conflicte.
L’autogovern de Catalunya i les institucions democràtiques són necessàries per a la transformació social, però no suficients. L’acció del sindicat està orientada a canviar la realitat de la classe treballadora, i el nostre paper és insubstituïble. És el moment de treballar contra la precarietat laboral, els baixos salaris i la desigualtat social. Necessitem conquerir un nou marc de relacions de treball, reforçar l’estat del benestar, guanyar drets en sanitat, educació, protecció social, pensions, igualtat de gènere, integració social i acollida de refugiats i refugiades. Per això necessitem institucions capaces de garantir els drets i els serveis, amb cotes més altes d’igualtat i amb un fort caràcter democràtic.

CCOO seguirà treballant per mantenir la cohesió social a Catalunya mitjançant la vertebració dels drets laborals, socials i nacionals.

“El sindicat de classe i nacional, pel dret a decidir”
“Un compromís amb el país i la gent treballadora”