La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya dona suport a les reivindicacions de la Coordinadora de Familiars de residències geriàtriques

22 de jul. 2017, 0:04 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
Des de CCOO, ens fem ressò de les reivindicacions i mobilitzacions de la Coordinadora de familiars de las residències geriàtriques gestionades per Ute Ingesan, Asproseat i la Plataforma SOS gent gran BCN. Viure amb dignitat.

Resultat d'imatges de geriatria
Aquesta plataforma centra les seves demandes en els temes de denúncia central de la lluita que CCOO ja està fent des de fa anys i que són les següents:

- Les persones que estan en una residència geriàtrica són persones cada cop amb més pluripatologia, cosa que fa que siguin més demandants pel seu propi grau de dependència.

- El número d’hores d’atenció directa als residents, que ICASS determina per decret, no s’ha revisat des de fa molts anys. S’ha estancant en 1,58h per resident d’alta dependència (grau III). Això, si ho comparem amb una persona jove i autònoma ja dedica més temps a les activitats de la vida diària, com menjar, dutxar-se...

- Durant aquests anys de crisi i contenció de pressupost la pròpia Administració ha relaxat els seus requeriments de mínims pel que fa a les ràtios.

No podem deixar de banda també una qüestió que des de CCOO considerem que és de gènere, ja que és un sector feminitzat en un 90%, que veuen les seves condicions laborals molt precàries i que estan agreujades pel fet que moltes empreses ja no respecten ni els mínims.

Aquets sector s’ha convertit en aquests anys per a moltes empreses en un nínxol de negoci, amb marges molt ajustats que mantenen o amplien amb la contenció de plantilles i retallades de les condicions laborals. I a sobre, no podem deixar de banda que es tracta d’una disminució de la qualitat assistencial que s’estan donant als nostres avis i àvies.

Les treballadores estan sotmeses a una gran pressió de la societat en general, tant física, com psíquica, donada la manca de temps de què disposen per dedicar a l’atenció integral de cada resident.

Des de CCOO exigim a l’Administració que els diners públics siguin gestionats directament per ella mateixa, ja que les fórmules actuals, com es pot veure, no estan funcionant.

Per a més informació: Helena Motos: referent Geriatria Federació de Sanitat CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 26 de juny de 2017