La FSS-CCOO denuncia la seva exclusió de la Comissió per a la reconstrucció del país i del seu grup de Sanitat i Sectors Sociosanitaris

11 de juny 2020, 2:47 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 11 de juny 2020, 2:54 ]
La FSS-CCOO considera que el Govern i els grups parlamentaris han emmudit a les treballadores del sector de la Dependència. Mentre està representada la part empresarial amb la participació de dues patronals, el personal, representat per CCOO i UGT amb més del 80% de la representació legal en el sector, no tindran veu i vot en la Comissió per a la Reconstrucció Econòmica i Social d'Espanya.

El sector de la Dependència, altament feminitzat amb més del 80% de treballadores, té unes condicions laborals i retributives francament millorables i ha sofert en la crisi situacions crítiques per a les treballadores i per a les persones que atenien, amb un alt nivell de contagis, un immens nombre de defuncions, amb falta de mitjans de protecció. Un sector que necessita una reflexió del conjunt de la ciutadania i de la classe política per a reordenar-lo i que es millorin ostensiblement les condicions de treball dels seus professionals, perquè es millori l'atenció i la seguretat de les persones que s'atenen, més encara quan compta amb més de 170.000 persones sense atendre.

Referent a la Sanitat pública i privada, CCOO, com a primer sindicat en el sector, ha demostrat durant tota la pandèmia la seva capacitat propositiva i de denúncia de les situacions crítiques que s'han viscut i que no estem exempts que es puguin tornar a reproduir; però en el debat no sols s'han de veure les conseqüències i el punt de partida que s'ha viscut en tota aquesta crisi, seria indispensable pensar a tornar a la “nova normalitat” i donar resposta immediata a la població en tot el no urgent.

De no produir-se una reactivació en la Sanitat pública podem viure un col·lapse del sistema sanitari públic. Es fa imprescindible incrementar les plantilles, recuperar els drets arrabassats al personal sanitari (reducció de salari, pagues extres al 100%, jornada de 35 hores setmanals, fons d'acció social, etc.)

Totes aquestes propostes requereixen d'un ampli consens polític i social. És imprescindible augmentar el finançament en la Sanitat pública i en tot el relacionat amb l'atenció a les persones dependents; cal reordenar els recursos, donar un impuls a l'Atenció Primària, com la millor manera d'acostar els recursos sanitaris a la població i cal garantir per al futur mitjans de protecció adequats per a evitar situacions com les que hem viscut recentment. Espanya és el país amb més professionals contagiats de tota Europa, aquests errors no es poden tornar a cometre.

CCOO té propostes que hem fet públiques en tots aquests sectors, tant en el sector sanitari com en el sector sociosanitari, propostes sobre finançament, sobre reorganització de l'activitat, sobre mesures en seguretat i salut per als professionals, propostes que a més hem traslladat a la Federació Europea de Sindicats de Serveis Públics (EPSU), perquè tinguin translació en les polítiques europees; per tot això, considerem un error el no comptar amb aquesta Federació en la comissió per a la reconstrucció en aquests sectors.