Maria Àngels Rodríguez: CCOO, “no pot ser que es tardin 25 dies a visitar en primària, ni que investigadors cobrin 800 euros al mes”

23 de nov. 2018, 23:50 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 24 de nov. 2018, 1:17 ]

El sindicat concentra a plaça de Sant Jaume delegades i delegats de sanitat pública, concertada, privada, geriatria i recerca per reclamar al govern compromís amb el sector

Maria Àngels Rodríguez, responsable de sanitat de CCOO foto: Tomeu Ferrer

Treballadores i treballadors de l’àmbit de la sanitat de CCOO (sanitat pública, concertada i privada) més els de l’àmbit de la recerca i de la geriatria s’han concentrat a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona per mostrat el seu malestar amb l’actitud de la Generalitat durant la crisi i en la sortida.

“Som aquí concentrats, a la plaça de Sant Jaume davant del govern, perquè considerem que és l’únic responsable del que està patint la sanitat a Catalunya, la sanitat pública, concertada, la privada. Tenim molts sectors, i tots ells van patir retallades l’any 2012. Des d’aquell any s’han revertit poquíssimes coses i els primers que pateixen aquestes retallades són els usuaris i usuàries de Catalunya”, ha afirmat Maria Àngels Rodríguez, responsable de sanitat de CCOO. En aquest sentit, la dirigent sindical ha indicat que en l’atenció primària, “de mitjana una visita tarda a concretar-se 25 dies. Això és impensable. Una persona amb problemes de salut no pot esperar 25 dies a ser atesa”. Aquesta situació, segons Rodríguez, col·lapsa els serveis d’urgència. Com a conseqüència, els hospitals estan col·lapsats també, diu.

“En el cas de l’Institut Català de la Salut, des del 2012 ens deuen pagues, ens deuen objectius ens deuen salar, ens deuen jornada, etcètera”. Ha declarat la sindicalista. Pel que fa a la sanitat concertada, la dirigent, afirma que “Sí que és cert que s’acaba de firmar el conveni. Però esperem ara empresa per empresa, que no es despengin de l’acord i per tant, que es puguin fer efectives les millores aconseguides”,

Un grup d’investigadors reclamen un conveni català de recerca foto Tomeu Ferrer

Privada sense propostes fermes

Pel que fa a la sanitat privada, actualment s’ha fet la plataforma per a negociar el nou conveni. Segons la sindicalista sanitària, no hi ha manera que la patronal faciliti que es desencallin les negociacions. El sector de la dependència “depenem d’un conveni de Madrid. Parlem d’avis i àvies que estan ingressats en unes condicions lamentables cosa que fa que el personal que hi treballa les pateixi també aquestes condicions. A través de Benestar volem crear un conveni català de dependència, també s’estan creant meses de negociació, però a dia d’avui tornem a estar aturats.

Maria Àngels Rodríguez s’ha referit a la recerca, “és un àmbit molt important, perquè d’ell depèn molts cops curar o no malalties, en aquest sector estem mancats també de conveni a Catalunya” ha dit. La sindicalista exemplificat la situació afirmant que hi ha doctors que estan cobrant 800 euros al mes.

Catalunya és l’única comunitat on les retallades no s’han revertit del tot. En relació amb la resta de l’Estat espanyol, la situació és la pitjor. Per canviar aquesta situació, Rodríguez ha reclamat més pressupostos per refer la situació i aconseguir que s’assembli a la que hi havia abans de les retallades.

publicat al El diari de Treball .com