Ni una hora més, ni un contracte menys - 18 d’abril concentració a l’ICS (Balmes-Gran Via Barcelona)

16 d’abr. 2013, 10:58 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 19 de des. 2013, 4:44 ]

Manifest adreçat a:
Sr. Joaquim Casanovas, Director Gerent
Sr. Xavier Saballs, Director de Recursos Humans

Institut Català de la Salut

Des que el Govern de la Generalitat i el de l’Estat van començar la política de retallades, els treballadors i treballadores de l’Institut Català de la Salut hem vist com es deterioraven les nostres condicions de treball i es retallaven els nostres sous fins a límits inimaginables fa poc temps.

També hem patit una reducció de plantilles desproporcionada que, a més d’enviar molts companys i companyes a les llistes de l’atur, ha deteriorat l’assistència, ha incrementat les llistes d’espera i ha augmentat de forma desmesurada les càrregues de treball de tot el personal, augmentant també el risc d’errades en l’atenció directa als pacients i afectant negativament la salut laboral dels professionals. La Direcció de l’ICS ha considerat que tot això no és suficient i ha decidit de manera unilateral, després d’una negociació en què ha adoptat una postura inflexible, augmentar la jornada laboral de tot el personal. Aquest augment de jornada se suma a tot un munt de mesures restrictives dels drets dels treballadors i treballadores de l’ICS i de reduccions de permisos que permetien la conciliació de la vida laboral i familiar. L’augment de jornada també suposarà, és innegable, una reducció substancial de les contractacions, és a dir, una reducció de la plantilla, més personal a les llistes de l'atur.

Per tot això, la Plataforma Sindical Unitària exigim que la Direcció de l’Institut Català de la Salut retiri immediatament la instrucció mitjançant la qual va augmentar, unilateralment i sense cap fonament jurídic, la jornada i iniciï un veritable procés negociador, amb l’objectiu d'assegurar el manteniment de les plantilles i de recuperar
unes condicions laborals de jornada, permisos, càrregues de treball, etc. que permetin garantir la qualitat assistencial a què té dret la població de Catalunya.

18 d’abril concentració a l’ICS ( Balmes-Gran Via, Barcelona ) a les 11 hores
Ni una hora més,  ni un contracte menys

Ċ
Seccions Sindicals ICS CCOO,