Per què ens manifestem els treballadors i treballadores de la sanitat?

17 de nov. 2013, 7:18 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 19 de des. 2013, 4:44 ]

Perquè defensem uns serveis públics i de qualitat
Perquè no tenim conveni i ens han baixat els sous
  1. Els treballadors i treballadores del sistema sanitari garantim amb la nostra feina la qualitat dels serveis públics.
  2. La decisió del Govern no és només una retallada de sou dels empleats i empleades del sistema sanitari públic, sinó que també significa un previsible deteriorament dels serveis públics: reducció de plantilles, tancament de plantes i serveis, increments de les llistes d'espera...
  3. Molts empleats i empleades del sistema sanitari públic no són fixos: la temporalitat és superior al 25%.
  4. Molts empleats i empleades del sistema sanitari públic són gairebé mileuristes.
  5. Els treballadors i treballadores del sistema sanitari públic sota el Conveni XHUP fa dos anys que intenten negociar un conveni nou.
  6. Davant la decisió unilateral d'abaixar els nostres salaris, els treballadors i treballadores de la sanitat reaccionem igual que qualsevol persona treballadora quan es vulneren els seus drets: ens hi oposem rotundament i exigim la negociació del nostre conveni col·lectiu sense xantatges.
  7. A més, exigim al Govern que, quan adopti mesures contra la crisi, no es fixi només en els treballadors, els dependents  els pensionistes... Hi ha gent que té més responsabilitats en aquesta crisi i a qui les mesures del Govern no afecten. Per aixó demanem: la recuperació del impost sobre el patrimoni,l'increment del tipus màxim de l'IRPF, un impost sobre les grans fortunes, un impost sobre les transaccions de capital especulatives i una lluita decidida i seriosa contra el vergonyós frau fiscal que patim.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------