Inici‎ > ‎

9 de set. 2021, 4:47 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Posicionament de CCOO davant resolucions i notes informatives del CatSalut

5 d’ag. 2021, 1:21 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Recentment, el Departament de Salut s’ha dedicat a emetre resolucions i notes informatives relatives a les funcions i/o competències de determinades categories professionals que treballen en el sector de la salut.

En un primer lloc, atorgant funcions sanitàries al personal administratiu dels centres d’atenció primària i, fa uns dies, atorgant la funció d’administració per via parenteral de vacunes contra  la COVID-19 al personal TCAI.

Som conscients que hi ha una manca generalitzada tant de personal mèdic com de personal d’infermeria, fruit de la mala gestió que el mateix departament ha realitzat amb múltiples retallades des de fa ja més de deu anys, i no poden pretendre solucionar-les en pocs mesos, i menys d’aquesta manera.

CCOO, tot i que apostem per la professionalització de tots els col·lectius que treballen a la sanitat, no podem deixar de banda que cada categoria professional de la branca sanitària té unes competències i unes funcions assignades, que són fruit de la formació reglada per a la qual han estat formades i que ja estan regulades i recollides en els diferents projectes curriculars.

Dit això, cap departament, ni institució, ni associació professional està habilitada per a la seva modificació.

CCOO presentem demanda al Tribunal Contenciós Administratiu contra una resolució del CATSALUT

3 d’ag. 2021, 2:04 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

La resolució atribueix noves funcions al personal administratiu dels centres d'atenció primària. Desde CCOO considera que vulnera la negociació col·lectiva i extralimita les funcions d'aquest personal

Amb data 25 de maig del 2021, el CATSALUT va emetre la resolució SLT/1611/2021, per la qual s’establia una prova pilot a la regulació de les funcions de suport al personal sanitari que ha de desenvolupar determinat personal administratiu en centres d’atenció primària.

Es tracta d’una resolució dictada per la Conselleria de Salut, signada per l’anterior consellera, on es dotava de funcions pròpies de categories sanitàries al personal administratiu d’atenció primària. Entre aquestes funcions destaquem la de: “detectar alertes seguint el protocol clínic establert i informar-ne als professionals sanitaris i a les persones ateses” .També enumera els centres on es durà a terme aquesta prova pilot i que, concretament es tractaria de 9 centres de l’ICS i 7 centres de la sanitat concertada.

Des de CCOO considerem que s’ha vulnerat la negociació col·lectiva als dos àmbits i que, a més, es descriuen funcions no pròpies del personal administratiu ja que a aquest personal no se li exigeix cap tipus de formació reglada per a la vinculació contractual i, per descomptat, ni reconeixement professional ni retributiu.

Cal fer esment també que CCOO ja vam fer la pertinent queixa a la Mesa Sectorial de l’ICS (per als centres afectats) així com vam adreçar una carta a la Conselleria de Salut demanant la retirada de l’esmentada resolució, sense haver obtingut resposta. I és per tot això que presentem aquesta demanda que en sol·licita la nul·litat.

Des de CCOO apostem per la professionalització del personal administratiu, però amb un reconeixement professional i retributiu.

CCOO lamenta la decisió del Parlament de rebutjar la paga extraordinària per COVID-19 al personal de neteja dels centres sanitaris

23 de jul. 2021, 10:20 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 23 de jul. 2021, 10:28 ]

El  Parlament de Catalunya va rebutjar ahir amb els vots contraris d’ERC, Junts i VOX, estendre a la resta de treballadors i treballadores de serveis com els de neteja, la paga extra per COVID-19 que amb motiu de la pandèmia ha rebut el personal sanitari

Un cop més veiem com els treballs que han estat essencials en la pandèmia són invisibles per unes administracions que tenen una visió clientelar i classista del treball.

La pandèmia de la COVID-19 ha tornat a posar de manifest les contradiccions d’aquesta societat.  El sector de la neteja de les instal·lacions sanitàries, tot i ser una activitat qualificada i essencial per poder garantir el dret efectiu a la salut, no ha tingut el reconeixement ni la paga que sí que han rebut els professionals sanitaris.

CCOO de Construcció i Serveis seguim reivindicant la visualització i el reconeixement social i laboral dels treballs de neteja, com de tants altres que resulten invisibles als ulls de la societat i en especial de l’administració de la Generalitat de Catalunya i que durant tota aquesta pandèmia han estat a primera línia en la lluita contra el coronavirus, fent una feina imprescindible als hospitals, els CAP, les residències i altres centres de treball.

La reivindicació d’equiparació porta en l’agenda sindical des de l’any 2020 i es va constatar amb la vaga de neteja de centres sanitaris i sociosanitaris de Catalunya del 30 d’abril de 2021, amb l’objectiu d’exigir la gratificació pagada al personal sanitari i sociosanitari. Les treballadores i els treballadors de la neteja també han estat a la primera línia davant la COVID-19.

CCOO lamentem profundament la postura d’ERC i Junts, com a partits del govern, la manca de voluntat de diàleg i les reticències a seure per tal d’atendre aquesta qüestió, fets que es materialitzen en la votació d’ahir.

Ja n’hi ha prou de ser treballadores i treballadors invisibles per a l’Administració. Ja n’hi ha prou de classisme institucional. Perquè Som Essencials!

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juliol de 2021

MANIFEST CONJUNT CCOO i UGT ,CONCENTRACIÓ #AraTocaSanitat, 21 de JUNY DE 2021

18 de juny 2021, 9:39 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Manifest unitari 1 de maig, #ara toca, el país età en deuta amb la gent treballadora

26 d’abr. 2021, 7:04 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

NOTA PREMSA ÀREA PÚBLICA: INCREMENT RETRIBUTIU 2021, RETORN 55% PAGA 2014

21 d’abr. 2021, 9:25 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

la paga del 2014. També es nega a convocar la Mesa General de Funció Pública.

Cal recordar que l'increment retributiu d'aquest 2021 és d'obligat cumpliment i la consqüència és que amb independència de quan s'aboni ha de ser amb efectes 1 de gener de 2021.

CCOO de Catalunya - Comunicat de Premsa

CCOO denunciem la negativa de Funció Pública a convocar la Mesa General

El Govern en funcions es desentén dels seus treballadors i treballadores

Comunicat de premsa de l’Àrea Pública de CCOO de Catalunya

Les treballadores i els treballadors de la Generalitat seguim dia a dia al peu del canó, al nostre lloc de treball, fent funcionar l’administració i els serveis públics d’aquest país.

No estem “al ralentí”. No estem “en funcions” fent el mínim indispensable ni ajornem la feina i les nostres obligacions a l’espera que hi hagi Govern.

Ens preguntem, doncs, per què el Govern no fa la feina que li pertoca com direcció d’aquesta empresa anomenada Generalitat de Catalunya en relació a la seva plantilla?

Un govern “en funcions” no pot prendre segons quines decisions polítiques, faltaria més, però segueix tenint responsabilitats i ha d’exercir les seves competències.

Estem treballant amb normalitat, amb aquesta actual “normalitat” que ens resulta especialment complicada. I, per tant, volem actualitzar els nostres salaris i les nostres

condicions de treball també amb normalitat.

Per això, volem el que ens pertoca. Per això CCOO exigim el que ens pertoca.

Volem l’increment salarial del 2021 i cobrar la paga extra pendent de 2014.

Volem recuperar la resta de drets arrabassats amb l’excusa de la crisi.

Volem acabar amb l’escandalós índex de precarietat, garantint el dret de les persones a un treball digne i estable.

Volem un acord de teletreball que superi les moltes mancances de l’actual decret

El Govern ha d’exercir les seves responsabilitats sense amagar-se darrere l’excusa que està en funcions. La negociació col·lectiva i les condicions de treball

no poden estar “en funcions”, han d’estar permanentment activades.

No valen excuses, i menys quan demostren públicament que els agrada més mantenir-se en funcions que governar. Ens ho demostren dia a dia en no tenir cap pressa

per acordar formar govern però impedint alhora la formació de qualsevol altre govern. Fins quan?

CCOO exigim que es convoqui d’una vegada la Mesa General de negociació per abordar totes aquestes qüestions

Per a més informació:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 14 d’abril de 2021

CCOO de Catalunya
93 481 29 05

Comunicat reunió MC Mutual, respecte al reconeixement de malaltia professional COVID-19

3 de març 2021, 3:40 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

CCOO reclama el reconeixement del nivell professional del col·lectiu de Tècnics i Tècniques en Cures Auxiliars d'Infermeria, TCAI

18 de febr. 2021, 0:52 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 18 de febr. 2021, 0:54 ]

Durant aquesta pandèmia que la societat està patint, el personal sanitari ha demostrat la seva vàlua, la seva capacitat de lluita i de lliurament als altres. Hem rebut aplaudiments i felicitacions, però tot passa i en l'actualitat tornem a la dura realitat, continuem esperant que es reconegui la titulació de grau superior que es la que correspon al nivell d'estudis per a la categoria de Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAI), la modificació de les nostres funcions. Durant el període de pandèmia estem assumint tasques per a les que estem preparats/des i capacitats/des per a realitzar de forma autònoma i sense delegació

Creiem que tot l'esforç que les sanitàries estem fent a favor de la sanitat i de la cura i benestar dels pacients, s'ha veure compensat amb el reconeixement del nostre nivell professional, aplicant la disposició transitòria tercera de l'EBEP (Estatut Bàsic de l'Empleat Públic) en la qual es reconeix el nostre nivell.

Per tot l'anteriorment exposat, volem que es reprengui d'una forma seriosa, responsable i sense més dilació en el temps, el reconeixement de la categoria de TCAI, la seva requalificació i donar el nivell que correspon dins de l'organització de la Sanitat. Aquest reconeixement ha d'estar acompanyat de les retribucions corresponents i per tant, la revisió de les taules salarials.

D’una altra banda, des de CCOO sol•licitem a la gerència de l'ICS la creació de la figura d'adjunta de tècnic/a de cures d'infermeria. Aquesta figura ha de formar part activa de l'equip d'infermeria, i s'ha d'integrar de manera real en les activitats i en l'elaboració d'objectius dels diferents centres. La seva integració a la Direcció d'Infermeria l'ha de portar a participar en qualsevol grup de treball.

D'igual manera creiem necessari que aquest reconeixement es faci extensiu a totes les categories professionals que treballen dins la sanitat en compliment de l'EBEP.
I és per tot això que el col·lectiu TCAI de CCOO volem el que ens correspon.

Prou fer servir la informàtica com excusa!

12 de febr. 2021, 1:10 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

De nou, des de CCOO adrecem nova queixa, pel mal funcionament i gestió del sistema de gestió de recursos humans SGRH, aquesta vegada al Conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Sr. Puigneró.

L'excusa de la informàtica te paralitzades les resolucions de carrera professional, l'actualització de la borsa de treball des de fa dos anys, l'estancament en els processos d'oposicions, els trasllats dels processos de mobilitat voluntària...

El passat 28 de Gener des de CCOO també varem entrar a registre carta adreçada al gerent de l'ICS, Sr. Josep Maria Argimon, perquè doni resposta als milers de profesionals afectats pel mal funcionament de l'aplicatiu informàtic.

JA N'HI HA PROU!!

1-10 of 248