Inici‎ > ‎

Comunicats

NOTA PREMSA ÀREA PÚBLICA: INCREMENT RETRIBUTIU 2021, RETORN 55% PAGA 2014

21 d’abr. 2021, 9:25 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

la paga del 2014. També es nega a convocar la Mesa General de Funció Pública.

Cal recordar que l'increment retributiu d'aquest 2021 és d'obligat cumpliment i la consqüència és que amb independència de quan s'aboni ha de ser amb efectes 1 de gener de 2021.

CCOO de Catalunya - Comunicat de Premsa

CCOO denunciem la negativa de Funció Pública a convocar la Mesa General

El Govern en funcions es desentén dels seus treballadors i treballadores

Comunicat de premsa de l’Àrea Pública de CCOO de Catalunya

Les treballadores i els treballadors de la Generalitat seguim dia a dia al peu del canó, al nostre lloc de treball, fent funcionar l’administració i els serveis públics d’aquest país.

No estem “al ralentí”. No estem “en funcions” fent el mínim indispensable ni ajornem la feina i les nostres obligacions a l’espera que hi hagi Govern.

Ens preguntem, doncs, per què el Govern no fa la feina que li pertoca com direcció d’aquesta empresa anomenada Generalitat de Catalunya en relació a la seva plantilla?

Un govern “en funcions” no pot prendre segons quines decisions polítiques, faltaria més, però segueix tenint responsabilitats i ha d’exercir les seves competències.

Estem treballant amb normalitat, amb aquesta actual “normalitat” que ens resulta especialment complicada. I, per tant, volem actualitzar els nostres salaris i les nostres

condicions de treball també amb normalitat.

Per això, volem el que ens pertoca. Per això CCOO exigim el que ens pertoca.

Volem l’increment salarial del 2021 i cobrar la paga extra pendent de 2014.

Volem recuperar la resta de drets arrabassats amb l’excusa de la crisi.

Volem acabar amb l’escandalós índex de precarietat, garantint el dret de les persones a un treball digne i estable.

Volem un acord de teletreball que superi les moltes mancances de l’actual decret

El Govern ha d’exercir les seves responsabilitats sense amagar-se darrere l’excusa que està en funcions. La negociació col·lectiva i les condicions de treball

no poden estar “en funcions”, han d’estar permanentment activades.

No valen excuses, i menys quan demostren públicament que els agrada més mantenir-se en funcions que governar. Ens ho demostren dia a dia en no tenir cap pressa

per acordar formar govern però impedint alhora la formació de qualsevol altre govern. Fins quan?

CCOO exigim que es convoqui d’una vegada la Mesa General de negociació per abordar totes aquestes qüestions

Per a més informació:

Barcelona, 14 d’abril de 2021

CCOO de Catalunya
premsa@ccoo.cat
93 481 29 05

Comunicat reunió MC Mutual, respecte al reconeixement de malaltia professional COVID-19

3 de març 2021, 3:40 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

CCOO reclama el reconeixement del nivell professional del col·lectiu de Tècnics i Tècniques en Cures Auxiliars d'Infermeria, TCAI

18 de febr. 2021, 0:52 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 18 de febr. 2021, 0:54 ]

Durant aquesta pandèmia que la societat està patint, el personal sanitari ha demostrat la seva vàlua, la seva capacitat de lluita i de lliurament als altres. Hem rebut aplaudiments i felicitacions, però tot passa i en l'actualitat tornem a la dura realitat, continuem esperant que es reconegui la titulació de grau superior que es la que correspon al nivell d'estudis per a la categoria de Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAI), la modificació de les nostres funcions. Durant el període de pandèmia estem assumint tasques per a les que estem preparats/des i capacitats/des per a realitzar de forma autònoma i sense delegació

Creiem que tot l'esforç que les sanitàries estem fent a favor de la sanitat i de la cura i benestar dels pacients, s'ha veure compensat amb el reconeixement del nostre nivell professional, aplicant la disposició transitòria tercera de l'EBEP (Estatut Bàsic de l'Empleat Públic) en la qual es reconeix el nostre nivell.

Per tot l'anteriorment exposat, volem que es reprengui d'una forma seriosa, responsable i sense més dilació en el temps, el reconeixement de la categoria de TCAI, la seva requalificació i donar el nivell que correspon dins de l'organització de la Sanitat. Aquest reconeixement ha d'estar acompanyat de les retribucions corresponents i per tant, la revisió de les taules salarials.

D’una altra banda, des de CCOO sol•licitem a la gerència de l'ICS la creació de la figura d'adjunta de tècnic/a de cures d'infermeria. Aquesta figura ha de formar part activa de l'equip d'infermeria, i s'ha d'integrar de manera real en les activitats i en l'elaboració d'objectius dels diferents centres. La seva integració a la Direcció d'Infermeria l'ha de portar a participar en qualsevol grup de treball.

D'igual manera creiem necessari que aquest reconeixement es faci extensiu a totes les categories professionals que treballen dins la sanitat en compliment de l'EBEP.
I és per tot això que el col·lectiu TCAI de CCOO volem el que ens correspon.

Prou fer servir la informàtica com excusa!

12 de febr. 2021, 1:10 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

De nou, des de CCOO adrecem nova queixa, pel mal funcionament i gestió del sistema de gestió de recursos humans SGRH, aquesta vegada al Conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Sr. Puigneró.

L'excusa de la informàtica te paralitzades les resolucions de carrera professional, l'actualització de la borsa de treball des de fa dos anys, l'estancament en els processos d'oposicions, els trasllats dels processos de mobilitat voluntària...

El passat 28 de Gener des de CCOO també varem entrar a registre carta adreçada al gerent de l'ICS, Sr. Josep Maria Argimon, perquè doni resposta als milers de profesionals afectats pel mal funcionament de l'aplicatiu informàtic.

JA N'HI HA PROU!!

Carta registrada a Gerència ICS pel mal funcionament SGRH

28 de gen. 2021, 1:42 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Amb data 27/1/21 la Federació de Sanitat de CCOO ha registrat una nova queixa, aquesta adreçada al Sr. Josep Mª Argimon com a màxima autoritat de l'Institut Català de la Salut en relació al mal funcionament del gestor SGRH, us adjuntem el detalls de l'exposició i reiterem que ens trobem en una situació que afecta a centenars de miler de professionals. No ens cansarem mai de lluitar pels professionals, no és la primera vegada que ens queixem i ho farem tantes vegades com sigui necessari per fer escoltar la veu i dels drets dels professionals.

CCOO us desitja unes bones festes

22 de des. 2020, 1:11 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 22 de des. 2020, 2:15 ]

Aquest ha estat un any dur, potser com cap altre, la pandèmia ens ha posat a prova i ens ha demostrat, de nou, la vulnerabilitat dels humans.

Els professionals de la sanitat  hem patit, hem lluitat, seguim lluitant, demostrem dia a dia la vàlua de les nostre professions, amb dedicació, esforç i  sacrificis però amb una gran seguretat de que ens en sortirem, plegats.

La Secció Sindical de CCOO de la Catalunya Central , hem estat i continuem estant al costat dels companys, incansablement i en aquestes dates tant assenyalades renovem el nostre compromís, la nostra lluita i ens posem com sempre a la vostra disposició pel que pugueu necessitar.

Volem aprofitar per desitjar-vos unes bones festes i una bona entrada d'any.

Disconformitat "Procediment actuació enfront als casos nous SARS-CoV-2 en fase de mitigació"

6 de nov. 2020, 3:03 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

CCOO de Catalunya - Comunicat de Premsa

La Federació de Sanitat de CCOO mostra la seva disconformitat amb el nou "Procediment d’actuació enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en fase de mitigació"

Davant la recent publicació del nou protocol per al tractament dels contactes estrets amb persones COVID+ en els cas de professionals de la sanitat, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya mostrem la nostra total disconformitat i oposició per considerar que no fa més que posar en risc a d’altres professionals i usuaris.

Fins ara, quan es detectava que un o una professional havia estat amb un contacte estret COVID+, preventivament s’aïllava al professional durant 10 dies (anteriorment, 14 dies), cosa que eliminava el risc de possibles transmissions a terceres persones (pacients, familiars, companys de feina, ciutadania...). Amb el nou protocol, en el moment en què s’estableix el contacte positiu, se li realitza la PCR al professional, i si surt negativa, immediatament segueix al seu lloc de treball, quan és àmpliament reconegut per la literatura científica que en el moment del contacte difícilment la PCR serà positiva, ja que es pot positivitzar  en dies posteriors.

Som coneixedors del dèficit de professionals que fa anys que arrossega el nostre sistema sanitari, però no per això hem de posar en risc als nostres professionals i molt menys que s’implementin menys mesures de seguretat que a la resta de sectors del teixit empresarial.

I és per tot això que demanem al Departament de Salut que hi hagi una rectificació immediata perquè considerem que no s’estaria garantint la seguretat i salut de les persones treballadores de la sanitat. No tot s’hi val.

Per a més informació:

Barcelona, 3 de novembre de 2020

Avís error gratificació COVID, TCAI's i serveis penitenciaris

25 de set. 2020, 8:48 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 25 de set. 2020, 8:49 ]

Aprovació del complement de productivitat variable ICS i SISCAT

18 de set. 2020, 3:41 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 18 de set. 2020, 3:45 ]

CCOO es felicita per l’aprovació del projecte de llei que restableix el complement de productivitat variable pel personal de l’ICS i del SISCAT

La Federació de Sanitat valora molt positivament l’aprovació per unanimitat del projecte de Llei per restablir el complement de productivitat variable del personal estatutari de l’ICS ( Institut Català de la Salut), i del personal sanitari del Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT). Aquest complement, conegut per DPO (Direcció per Objectius), és una retribució variable que s’abona cada any a l’abril com a reconeixement de l’assoliment dels objectius laborals prèviament fixats, però que no es podia fer efectiu per motius de tramitació parlamentària.

Amb l’aprovació del projecte de Llei aquest complement quedarà blindat per llei, així el personal estatutari de l’ICS ha de rebre durant el 2020 i els exercicis següents el 100% de les retribucions que estableix en concepte de complement de productivitat variable. I la bona notícia és que aquesta llei també abasta el personal sanitari del SISCAT.

Precisament, la Federació de Sanitat va reclamar això que s’aprova ara, en compareixença parlamentària en el mes de febrer.

El passat 7 de febrer de 2020, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya  va ser requerida a comparèixer dins del tràmit d'Audiència Pública regulada als articles 117.2 i 211.1 del Reglament del Parlament, respecte al restabliment de les DPO tal i com es contemplava al II Acord de Mesa Sectorial de Negociació, això és al 100%.

Si bé a la Mesa General de Funció Pública ja es va acordar el restabliment del 100% per aquest 2020, i també es contemplava una partida pressupostària a l'avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat, la nostra intervenció parlamentària va anar més enllà.

CCOO no volíem que el restabliment del 100% de les DPO fos només per aquest 2020, sinó que el nostre requeriment als diferents grups parlamentaris és que es blindés aquesta qüestió en una Llei, per tal de garantir el seu cobrament en anys successius, sense la necessitat de renegociar-ho de nou cada any. Objectiu que ha estat assolit.

Comparteix aquesta notícia:

Barcelona, 17 de setembre de 2020

Pagament extraordinari Generalitat COVID-19

16 de set. 2020, 9:07 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 18 de set. 2020, 3:47 ]

CCOO exigeix rectificar la normativa de pagament extraordinari de la Generalitat per a les persones treballadores que han estat en primera línia contra la COVID-19.

Cal incloure totes les persones treballadores en primera línia

Milers de treballadores i treballadors han estat i són a primera línia de la lluita contra la COVID-19. La pandèmia ha obligat a intensificar la seva càrrega de treball i la seva responsabilitat de manera molt important. En reconeixement d’aquesta situació i després de la reivindicació sindical, el Govern de la Generalitat va aprovar el Decret Llei 24/2020 de 16 de juny i recentment la resolució 2193/2020 del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies que el desenvolupa.

Si bé és cert que aquestes normes estableixen una certa compensació per a un contingent important de treballadores i treballadores, de manera injusta moltes i molts altres han estat exclosos de la seva percepció.

El col·lectiu de persones treballadores de la neteja, la seguretat, la restauració,  serveis socials, atenció domiciliària i centres d’atenció a menors tutelats, de dones víctimes de violència de gènere, de persones sense llar, de persones amb discapacitat intel·lectual i altres que han posat tot el seu esforç extraordinari a la lluita per la salut comunitària i l’organització de dispositius d’emergència resten sense cap consideració o reconeixement.

Denunciem aquesta discriminació, així com la dificultat per la no col·laboració d’algunes empreses en complimentar els certificats necessaris per poder accedir a l’ajut extraordinari en el cas del personal de residències.

CCOO continuem instant al Govern de la Generalitat a promoure la millora de les condicions laborals i, especialment, salarials, de les persones que treballen en aquests àmbits, millorant la dotació pressupostària per fer front a les contingències derivades de la COVID-19 i sempre vinculades a la repercussió directa per als treballadors i treballadores del sector.

CCOO considerem que cal un replantejament immediat per part del Govern de la Generalitat que traslladi a normativa la real concreció de la compensació econòmica extraordinària per fer-la arribar a tots els col·lectius que han tingut, tenen i tindran un paper decisiu en la lluita per la salut i la vida de les persones i contra la pandèmia. Exigim una rectificació ja.

Barcelona, 16 de setembre de 2020

1-10 of 242