Acord assolit a la Mesa General 09/06/2016

13 de juny 2016, 1:08 publicada per seccions sindicals ics ccoo   [ actualitzat el 13 de juny 2016, 1:13 ]
Des de bon principi CCOO hem optat per la unitat sindical per evitar retallades i per recuperar les que hem patit .

Així vam   impulsar i participar en la Plataforma Sindical Uniria dels serveis públics i   hem articulat  propostes comunes al si de la Mesa General de la Funció Pública .

Fruit daquesta unitat , de la  capacitat de proposta  i de la mobilització dels i de les representants sindicals hem aconseguit  revertir algunes retallades:

-  Al mes de gener varem aconseguir suport parlamentari amb una resoluc favorable a les nostres demandes i votada per unanimitat .

-  Mitjançant la  negociació  varem aconseguir:

-    Primer els dies d’assumptes propis

-    I ara que el Govern reconegui el nostre dret a la reversió de les retallades

-    La devoluc de la paga de 2012

-    I que quedi sense efecte el descompte del 5% que van fer als nostres salaris del 2012.

L’acord que avui 09/06/2016  hem assolit a la Mesa General significa :

-  El compromís del Govern per complir la resolució parlamentària i la recuperac del marc de condicions laborals anteriors a 2012

-  Deixar sense efecte la retallada del 5% del nostre salari de l’any 2012

-  Abonar el 7596% pendent de la paga de 2012 de la següent manera:

Octubre 2016

20.32%

Març 2017

35.32%

Març 2018

20.32%

- El  gaudiment dels dies  addicionals de vacances  a partir del d'aquest estiu 2016

- Seguir negociant a la Mesa General i a les Meses Sectorials la recuperació  de la resta de temes següents:

Calendari per recuperar les pagues de 2013 i 2014

Oferta d’ocupació i reducció de la temporalitat

Fons dAcció Social

Nous supòsits per assolir el 100% per IT

Complements de productivitat , estadis docents ,

DPO i carreres professionals

Aplicació a lICS de les 30 h d’absència per motius

de salut sense necessitat dIT

Borses de treball per laccés a la Funció blica

Impulsar que la Mesa de Personal Docent negociï

el retorn dels drets al professorat s gran de 55 anys i al que ha fet substitucions durants de 6 mesos

-  Avaluar el resultat de la negociació d’aquests punts abans de l1 de desembre de 2016.

Per a  CCOO aquest acord significa un primer pas ferm en la recuperació dels drets que ens van arrabassar   a 2012 i ens comprometem a   seguir  treballant amb propostes, negociacions i  mobilitzacions fins la recuperació de tots els nostres  drets i la conquesta

de nous .

CCOO creiem que la unitat sindical ha estat clau en el resultat de la negociació i fa una crida al sindicat    que  ha  divulgat  l’acord  abans de valorar-lo conjuntament, que no trenqui  la unitat sindical  atribuint-se  mèrits que no li corresponen i que sigui lleial a les negociacions.

Volem recordar que també, fruit del treball unitari hem aconseguit una sentència favorable del Tribunal Suprem (ja sentència ferma), a una demanda presentada per CCOO, IAC , UGT i USOC, sobre la part meritada de la paga de 2012 del personal laboral. I també el mateix sindicat ha difós que l’ha guanyat en solitari.

Ens estem jugant  la recuperac dels  nostres drets  i  no podem jugar a protagonismes que a més no es corresponen amb el paper que cadascú juguem en els processos de proposic , negociació i mobilització.