CCOO davant la utilització política de la mort d'un nadó al CAP Montcada i Reixac

22 d’oct. 2013, 11:36 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 22 d’oct. 2013, 11:36 ]

En relació a la mort d'un nadó, el passat dia 17 d'octubre al Centre d'Atenció Primària (CAP) de Montcada i Reixac i la reacció d'alguns sectors del moviment veïnal d'aquesta localitat, atribuint-ne la responsabilitat al CAP i al seu personal, CCOO manifestem:

1- El personal del centre, tant assistencial com administratiu, davant dels requeriments que precisava la situació sanitària en la qual es trobava el nadó, va tenir un comportament, no solament correcte, sinó encomiable. Tots els treballadors que van intervenir en l'atenció que es va donar al nadó ho van fer amb un alt grau de professionalitat.

2- El personal d'atenció a l'usuari que va rebre la demanda de la mare al taulell de recepció va dirigir la mare i el nadó als despatxos d'atenció pediàtrica, amb amabilitat, correcció i bon tracte, d'acord amb la sol·licitud d'atenció pediàtrica que va demanar la mare.

3. En relació a la successió de fets des que la mare va demanar atenció pediàtrica per al seu nadó fins al fatal desenllaç, CCOO fa seves les explicacions donades per l'ICS en nota d'aclariment que ha fet pública, ja que creiem que és una descripció acurada i correcta dels esdeveniments i perquè reflecteix perfectament la professionalitat de tot el personal de centre i la bona atenció que va rebre el nadó.

4- CCOO no defensa el que es indefensable. CCOO hem plantejat i plantejarem batalla contínua contra les retallades aplicades a la sanitat pública catalana per un Govern que està fent una política sanitària que ataca els interessos i les necessitats de la població, però no podem utilitzar la mentida i la difamació contra ningú. La lluita contra les retallades als serveis públics, si això és el que volen alguns dirigents veïnals de Montcada i Reixac, no s'aconsegueix amb la calúmnia, l'insult i la desqualificació dels treballadors de la sanitat pública.

5- La mort d'aquest nadó no ha tingut res a veure amb el tancament de l'atenció del CAP en hores nocturnes, ni amb la pitjor o millor provisió de serveis sanitaris públics a la localitat, qüestions sempre subjectes a legítima controvèrsia. Aquells que estan manipulant els pares del nadó mort i aquest lamentable fet utilitzen la mentida més desvergonyida i descarada contra els treballadors del CAP en busca d'objectius, potser polítics, que res tenen a veure amb la defensa del sistema sanitari públic.

6. Finalment, CCOO volem manifestar el nostre recolzament a tots els treballadors que van atendre aquest nadó, que estan patint acusacions que no tenen cap fonament.