CCOO denuncia que les retallades estan deteriorant l'atenció a les persones grans i les condicions laborals de les persones que les atenen

11 d’oct. 2012, 3:50 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
La disminució dels concerts i els retards en els pagaments per part de la Generalitat estan situant moltes residències geriàtriques al límit de les seves possibilitats. A aquests incompliments de la Generalitat, s’afegeixen les restriccions que la mateixa Generalitat està imposant en el subministrament d’elements indispensables per a l’atenció a les persones dependents, com és el cas dels bolquers.

Les dificultats econòmiques en què els incompliments de la Generalitat està posant a moltes residències fan que s’hagi produït una restricció dels serveis que aquestes donen i un deteriorament de la seva qualitat: disminució de la qualitat i la quantitat dels aliments, eliminació del ressopó, molt important per al control de les malalties metabòliques, disminució dels ratis de personal, etc.

A més d’això, la Generalitat està imposant restriccions en la quantitat de bolquers que es poden dispensar i en la medicació, les quals tenen conseqüències nefastes per a la salut i la qualitat de vida de les gent gran i de totes les persones en situació de dependència. També hem detectat que aquestes restriccions són més acusades per a les persones que estan a una residència que per a les persones que estan a casa seva, la qual cosa suposa una discriminació intolerable.

Aquesta situació també afecta directament a tots els treballadors del sector: uns són acomiadats i altres han de suportar l’augment de les càrregues de treball derivat de la disminució del personal, amb efectes negatius sobre la salut dels professionals (riscos físics i psicosocials) i sobre la qualitat de l’atenció que poden donar a les persones dependents.

CCOO ens hem adreçat en al Departament de Benestar Social perquè intervingui i impedeixi que la situació es continuï deteriorant. La resposta que hem obtingut no ha estat satisfactòria.

CCOO exigim que el Govern de la Generalitat faci les accions necessàries per acabar amb aquesta situació de deteriorament dels serveis d’atenció a la dependència i amb les restriccions a les prescripcions farmacèutiques i de bolquers.