CCOO Exigeix al Govern que pagui de forma immediata el 44 dies meritats de la paga de 2012

8 de gen. 2015, 10:38 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 8 de gen. 2015, 10:42 ]
Finalment el Govern Central ha hagut de donar la raó als nostres plantejaments de que el retall de la paga de 2012 , a més de ser injust, no estava ben fet des del punt de vista de la legalitat.
En els Pressupostos Generals de l’Estat per a 2015 es destina una partida a compensar als treballadors i treballadores de l’Administració General de l’Estat els 44 dies meritats de la paga de 2012 i que diferents sentencies judicials havien reconegut que no s’ajustaven a llei.

En els mateixos pressupostos s’habilita a la resta d’administracions per fer efectiva la
compensació als treballadors i treballadores del seu àmbit .

Com a conseqüència d’aquestes mesures el Govern Central també ha publicat la normativa que permetrà que les persones que en aquest moment no estan en actiu o han canviat delloc de treball puguin fer la reclamació . Evidentment això fa referència al personal del’Administració General de l’Estat o les altres administracions que hagin reconegut aquestdret

Anteriorment diferents comunitats autònomes ja havien acordat amb els sindicats en el seu àmbit el retorn dels diners corresponents a aquest dies amb l’establiment dels terminis de
pagament.

El Govern de la Generalitat hores d’ara segueix sense reconèixer aquests drets als seus treballadors i treballadores i en conseqüència no han inclòs en els Pressupostos de la Generalitat la partida necessària per fer efectius aquests 44.
CCOO exigim el Govern de la Generalitat que prengui les mesures pressupostaries necessàries per fer efectius aquests 44 dies a la nomina del mes de gener i que publiqui les instruccions corresponents per que el personal que no està en actiu o que hagi canviat el seu lloc de treball respecte a 2012.

El Govern de la Generalitat que s’ha convertit en el “ campió de les retallades “ de les condicions laborals als seus treballadors i treballadores no pot cometre una nova injustíciaamb nosaltres i aprofundir la nostra discriminació respecte els treballadors i treballadores dela resta d’administracions públiques de Catalunya i la resta de l’Estat .
Finalment volem senyalar que els 44 meritats ens han estat reconeguts com un dret col·lectiu , al que tenim dret tots els treballadors i treballadores, i per tant no te cap sentit fernoves reclamacions individuals .