CCOO i UGT seguirem defensant els drets de tots els treballadors

13 de jul. 2013, 13:03 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 13 de jul. 2013, 13:04 ]
De tots els treballadors de la sanitat concertada de Catalunya

Els treballadors del sector sanitari concertat es troben davant una situació molt greu.
El seu conveni col·lectiu ha perdut vigència i les empreses han començat a citar els comitès d’empresa per plantejar modificacions de les condicions de treball que són molt més lesives per als treballadors que les proposades a la mediació que va ser refusada en les consultes que es van realitzar.

CCOO i UGT hem començat a treballar i hem posat les nostres organitzacions a disposició dels comitès d’empresa per assessorar en els processos de negociació que s’han obert i evitar en la mesura del possible el deteriorament de les condicions de treball. Sabem que serà difícil perquè no negociarem protegits per un conveni col·lectiu i perquè les empreses faran servir tots els mitjans que la reforma laboral va posar a les seves mans. Sabíem que això seria així i per això vam defensar la proposta mediadora; ara, però, respectant la voluntat manifestada pels treballadors,
ens toca gestionar les conseqüències d’haver refusat la proposta i trobar-nos sense conveni.

Lamentablement, tota la resta de sindicats, en lloc de posar-se a treballar en defensa dels interessos dels treballadors, han fet tot el contrari: han tret un comunicat en el qual continuen amb la seva campanya de mentides, insults i desqualificacions contra nosaltres. Aquesta campanya està protagonitzada per una coalició de sindicats corporatius, que defensen privilegis d’una petita part dels col·lectius que diuen representar, i de sindicats que gairebé no tenen representació al sector perquè quan es fan eleccions no aconsegueixen que ningú els voti.CCOO i UGT no acostumem a fer comunicats defensant-nos de les insídies i acusacions sense fonament de la resta de sindicats, però en aquesta ocasió creiem que és necessari donar una resposta perquè els atacs són molt reiterats i perquè tenen com a únic objectiu debilitar el sindicalisme de classe en el moment que més necessària és la unitat de tots els treballadors.

Ens acusen de fragmentar el Conveni de la XHUP després de 25 anys d’existència. El Conveni de la XHUP ha existit gràcies a CCOO i UGT que som els sindicats que l’hem recolzat durant 25 anys i que vam aconseguir unificar el sector amb la incorporació dels centres sociosanitaris i de salut mental. Tot això ho vam fer sempre amb l’oposició dels sindicats que ara ens acusen de trencar el sector. El sector, ara, no s’ha trencat; ha desaparegut perquè s’ha quedat sense conveni gràcies a la campanya contra la proposta mediadora que es va fer; campanya que ara s’està demostrant que estava plena de mentides. Cal molt poca vergonya, perquè un sindicat, Metges de Catalunya, que no ha signat cap conveni de la XHUP i que sempre ha intentat dinamitar-lo per aconseguir un conveni franja, ens acusi als que el vam fer i l’hem defensat sempre de trencar-lo. És incomprensible que altres sindicats col·laborin en aquesta estratègia.