Complement retributiu durant la situació d’incapacitat temporal

30 de set. 2012, 7:16 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 30 de set. 2012, 7:18 ]
Mesa d’empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
El RDL 20/2012, de 14 de juliol va suspendre tots els acords i convenis mitjançant els quals es complementen les retribucions dels funcionaris en situació d’IT i preveu que es deixin de complementar les retribucions durant la IT a partir del 15 d’octubre. No obstant això, el RDL permet que les diferents administracions complementin les prestacions de la Seguretat Social amb els següents límits:

 Fins al 50% de les retribucions durant els tres primers dies de baixa.

 Fins al 75% de les retribucions des del 4t dia fins al 20è.

 Fins al 100% de les retribucions a partir del 21è dia.

La representació de la Generalitat ha proposat complementar les retribucions durant la situació d’IT fins al màxim que preveu el RDL 20/2012.
CCOO diem que el RDL preveu excepcions i, per tant, proposem que es complementin fins al 100% totes les baixes de les dones embarassades i de les dones víctimes de violència de gènere. IAC i UGT estan d’acord amb aquesta proposta.
L’Administració de la Generalitat accepta la proposta i diu que és necessari arribar a un acord immediat, ja que cal que el Govern ratifiqui aquest acord i que es modifiqui la Llei de mesures fiscals. L’Administració demana quines organitzacions sindicals recolzarien un acord en aquests termes.
CCOO i UGT, com que s’han recollit les nostres demandes i s’ha arribat fins al màxim que permet la llei, manifestem la nostra disposició a firmar l’acord.
La firma d’aquest Acord per part de CCOO i UGT permet que en cas d’IT es complementin les retribucions de tot el personal de la Generalitat de Catalunya fins al màxim legalment permès. En cas contrari, el personal en situació d’IT només hauria cobrat les prestacions de la Seguretat Social que són sensiblement inferiors.
L’Acord resta pendent de ratificació pel Govern de la Generalitat.
Accediu al document >>