Comunicat Jornada 2014 / Quart dia d'assumptes particulars 2013

2 de febr. 2014, 7:26 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 2 de febr. 2014, 13:16 ]

Jornada 2014

Com que tots els sindicats manifestem el nostre desacord amb l’increment de la jornada anual que va imposar l’ICS de manera unilateral, no hi ha acord. El director gerent de l’ICS farà una instrucció que, en aplicació del quart dia d’assumptes particulars, establirà una jornada anual de 1.657 hores per als torns de dia i de 1.490 per als torns de nit.

Quart dia d’assumptes particulars de 2013

En relació al dia addicional d’assumptes particulars de 2013, CCOO, MC, UGT i SATSE hem arribat amb la Direcció de l’ICS al següent acord:

· El 4t dia de 2013 es podrà gaudir fins al 30 d’abril de 2014. Aquest dia és a compte de la jornada de 2013 i, per tant, redueix la jornada efectiva de 2014.

· Dels 4 dies de 2014, 1 dia s’haurà d’agafar entre l’1de gener de 2015 i el 31 de gener de 2015. Si les necessitats del servei ho permeten, també podrà agafar-se abans del 31 de desembre de 2014.

· A partir de 2015, el còmput dels 4 dies d’assumptes personals es farà, de l’1 de febrer al 31 de gener de l’any següent. Fins ara es feia de 16 de gener a 15 de gener de l’any següent.

· El professional, dintre del període de còmput, podrà gaudir dels 4 dies sense cap limitació temporal. No serà obligatori fer un dia durant el mes de gener de l’any següent; serà, com fins ara, una opció del professional.

CCOO continuem treballant per recuperar els drets i les millores laborals que durant els anys de crisi ens han tret. Aquest acord és un pas, certament petit, en aquest sentit i així ho vam valorar tots els sindicats de la Mesa Sectorial, excepte CATAC.

CATAC va demanar 24 hores per decidir si s’afegia a l’acord. Poques hores després, demostrant un cop més que el seu únic interès és fer soroll a base de confondre el personal amb mentides i mitges veritats, han tret una nota dient que l’ICS ens dóna el 4t dia “en diferido” perquè “sempre haurem de deixar un dia per gaudir-lo dins del període 1 de gener – 31 de gener de l’any següent”. FALS. També diuen que la resta de sindicats estem “summament avergonyits”. FALS, també.

Al debat a la Mesa va quedar clar que el personal pot gaudir dels 4 dies quan vulgui, sempre d’acord amb les necessitats del servei. CCOO lamentem que en la lluita contra l’Administració per recuperar drets haguem de trobar-nos entrebancs de qui hauria de col·laborar amb nosaltres i amb la resta de sindicats de la Mesa. CCOO entenem els dubtes i la confusió que les informacions contradictòries puguin causar als treballadors. Perquè vosaltres mateixos contrasteu les informacions posem tota la documentació a la vostra disposició al nostre web.