El Govern manté les mesures de l'any 2012 en matèria de retribució dels empleats públics

28 de febr. 2013, 11:59 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

• Es manté la reducció de la retribució equivalent a una paga extraordinària
  • Els treballadors amb incapacitat temporal tindran dret a percebre el 100% de les retribucions quan impliqui una intervenció quirúrgica o una hospitalització. També cobraran el 100% de les retribucions les incapacitat temporals derivades de processos oncològics

El Govern ha aprovat  mantenir les mesures de l’any 2012 en matèria de retribució dels empleats públics en la mateixa quantia que als pressupostos de l’any passat, amb la reducció de la retribució equivalent a una paga extraordinària. La mesura s’emmarca en la situació pressupostària provisional de la Generalitat de Catalunya, com a conseqüència dels incompliments del Govern de l’Estat i l’obligació de fer front al deute.

A partir d’ara s’ha de determinar com s’establirà la mesura (de manera lineal, progressiva, amb mínims exempts,...). L’afectació que preveu el Govern serà en els mesos de juny i desembre amb el 50% de la reducció en cada mes.

Respecte a les retribucions per causa d’Incapacitat Temporal, el Govern ha aprovat que hi haurà dret a percebre el 100% de les retribucions quan la situació d'incapacitat temporal impliqui una intervenció quirúrgica o una hospitalització, encara que tinguin lloc en un moment posterior a I'inici de la IT, sempre que correspongui a un mateix procés patològic. Les intervencions quirúrgiques que donen lloc a aquesta prestació complementària són aquelles que requereixen repòs domiciliari, sempre que derivi de tractaments inclosos a la cartera bàsica de serveis del Sistema Nacional de Salut. Així mateix, hi haurà dret a percebre el 100% de les retribucions en els supòsits d'incapacitat temporal derivats de processos oncològics.

Aquestes mesures tindran efectes retroactius a 15 d'octubre de 2012.