EL QUE CAL SABER SOBRE LES RECLAMACIONS PER RECUPERAR LA PAGA EXTRA

6 de març 2014, 13:11 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 6 de març 2014, 13:12 ]
Comunicat de la Funció Pública:

Davant la proliferació d’iniciatives que circulen pels centres de treball sobre accions legals per recuperar la part meritada de la paga extra de 2012, CCOO vol posar en el teu coneixement que :

- Amb les primeres sentencies fermes , es procediria a demanar l’extensió dels seus efectes a tot el col·lectiu afectat. En aquest cas la reclamació no suposaria cap cost econòmic.

- En el seu moment els sindicats CCOO,UGT,ASPEPC-SPS, ANPE I USOC varem decidir presentar una reclamació davant l’administració per que se’ns retornes la paga als treballadors i treballadores d’ensenyament i dels serveis tècnics i administratius.

- En les mateixes dates els sindicats CCCO,UGT,SATSE,MC, USAE I USOS varem presentar una reclamació per que es retornés la paga als treballadors i treballadores de la sanitat.

- Davant la negativa de la Generalitat a atendre aquesta demanda s’han presentat els corresponents recursos contenciós – administratius .

- Hores d’ara hi ha algun jutjat que ens ha reconegut el dret de cobrament de la part meritada de la paga de 2012 i altres que no s’han pronunciat a l’espera que es resolgui el Tribunal Constitucional .

Des de CCOO ens comprometem a :

- Seguir les reclamacions i contenciosos que siguin necessaris per recuperar la paga que ens han pres

- Mantenir la voluntat de seguir amb processos unitaris per aconseguir per la via sindical i legal el retorn de la paga de 2012 ,sense que tingui costos econòmics pels treballadors i treballadores.

- No utilitzar les reclamacions del retorn de la paga amb finalitats electoralistes, d’increment de l’afiliació o d’ingressos econòmics

CCOO EXIGEIX LA GENERALITAT QUE COMPLEIXI LES SENTENCIES SOBRE EL PAGAMENT DE LA PART MERITADA DE LA PAGA EXTRA

CCOO exigim a la Generalitat , a cada reunió de la Mesa general de la Funció Pública ,que no recorri les diferents sentencies que han sortit i que pagui a tots els treballadors i treballadores la part de la paga que reconeixem ,sense que s’hagin de fer reclamacions individuals .

CCOO seguirà plantejant accions judicial i sindicals en el marc sindical unitari per aconseguir que el retorn de la paga o de la part que ens reconeixien els tribunals se’ns faci efectiva sense emprendre accions individuals que poden ser mes cares que el que ens han de retornar .

Per a nosaltres ,des de sempre i ara més , la unitat sindical es un factor determinant per aconseguir millores o per frenar retallades i agressions als nostres drets