Informació sobre la Paga Extra de 2012

18 de des. 2014, 3:46 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 18 de des. 2014, 3:47 ]
L’any 2012 el Govern Central va decidir, com ho havien fet al 2010, tornar a rebaixar el
salari. En aquesta ocasió van eliminar una de les pagues, ordenant fer reserva d’aquest diners per retornar-ho posteriorment als treballadors via fons de pensions o d’altres. El Govern del president Mas ja havia obert el camí, rebaixant el salari un altre 5%, a fons perdut.

Les organitzacions sindicals, de forma unitària, vam plantejar reclamacions per la via del contenciós. Per fer-ho van seguir l’estratègia de fer reclamacions d’una persona de cada organització per cada cos i sector , per demanar posteriorment, l’extensió de sentencia a la resta de treballadors i treballadores en les mateixes circumstàncies.

Per CCOO aquesta estratègia serveix per obtenir els mateixos resultats que si es fessin reclamacions individuals,però evitant costos econòmics a cada treballador i treballadora.

Hores d’ara diferents sentencies estimen parcialment la reclamació. No permeten la recuperació de tota la paga, però si els 44 dies meritats . En general, aquestes sentencies han estat recorregudes per les diferents Administracions davant tribunals superiors i en conseqüència no son fermes.

Hi altres jutges que han decidit no pronunciar-se i esperar la decisió del Tribunal Constitucional. La mateixa posició que ha adoptat el Govern de la Generalitat, en front de la posició de gran part de les administracions que han optat per arribar a acords amb els sindicats per establir terminis de pagament.

Als pressupostos de 2015 el Govern Central dóna un gir als seus plantejaments i decideix consignar una partida per pagar aquest 44 dies i habilitar a comunitats autònomes, i a la resta de l’administració, per a fer el mateix.

El Govern de la Generalitat està decidit a mantenir-se inalterable i es segueix negant a pagar els 44 del 2012. Aquest fet sumat al no abonament de les pagues de 2013 i 2014 i l’entestament en la reducció de jornada i salari del personal interí, que ha vist reduït el seu salari en un 35% amb aquestes destralades, es converteix en el campió de les retallades.

Des del primer moment CCOO vam decidir combinar la negociació i la reclamació judicial i fer-ho de forma unitària tant una com l’altre; un camí que no sempre és fàcil. La via de les reclamacions individuals massives, s’ha plantejat, intermitentment, per determinades organitzacions. Un camí que ens porta indefectiblement a la via del contenciós. CCOO pensem que aquestes accions poden servir per recaptar alguns diners i fer alguna nova afiliació ,però no afegeixen res a la defensa dels treballadors i treballadores.

CCOO exigim la Generalitat el pagament immediat dels 44 dies de la paga del 2012 i un calendari consensuat per retornar-nos la resta dels diners no cobrats i demanem sumar forces, i no dilapidar temps i diners en reclamacions individuals, que suposen despesa per els treballadors i treballadores, no aportant cap garantia nova.