Informació Mesa General de la Funció Pública 14 de març de 2016

17 de març 2016, 4:50 publicada per seccions sindicals ics ccoo   [ actualitzat el 17 de març 2016, 4:52 ]
Les propostes que ha fet avui el Govern de la Generalitasón clarament insuficients per donar compliment a la Resolució Parlamentària de 20 de gener, aprovada per unanimitat , que l’insta al retorn de la paga de 2012 i a la recuperació de la resta de  drets suspesos  o suprimits en els darrers anys .

·   Sobre la paga de 2012 el Govern proposa abonar una nima part al 2016 i deixar el gruix ,un 80%% del deute pels anys

2017 i  2018.

Hem recordat al Govern, que totes les Administracions de Catalunya  han abonat part del deute a 2015 i pagaran la resta al 2016 i demanem , que per complir amb el acords parlamentaris que van donar lloc a la Resoluc Parlamentaria, tocaria abonar-la entre 2016 i 17 i com a molt, al primer trimestres de 2018 i fer-ho en dos o tres terminis d’igual quantitat .

Els sindicats acceptarien el retorn del que ens duen  de 2012 en tres terminis d’igual quantia en els anys 1617 i primer trimestre de 2018 i en el seu cas que la quantitat a retornar 2016 fos igual a la de 2018 i el gruix es cobrés a 2017. I per nosaltres la part nima per a 2016 hauria de ser del 20% del que ens deuen .

·   Pel que fa a la resta de temes hem reclamat amb urgència  la constituc de grups de treball per elaborar propostes per presentar a la Mesa  sobre : recuperac de drets per IT, Fons d’Acció Social , Ocupació Pública i estabilitat laboral , recuperació  de  les  pagues  de  2013  i  2014  ,entre  daltres temes.

Sobre  aquest    temes  ,  CCOO   d acor  amb   l  r est de sindicats , farem les propostes que segueixen:

1. IT

Recuperac del 100% per retornar a la situac anterior a les retallades .No  patir  discriminac vers            els treballadores  i treballadores d’altres Administracions.

2. Oferta ocupació pública:

L’oferta pública que hi ha hagut fins ara ha estat absolutament insuficient . Cal  convocar  un nombre de places suficient per reduir la inestabilitat laboral .El nombre de personal interí (actualment més del 1%) està molt per sobre del que seria acceptable.

3. Borses de treball:

Cercar mecanismes per  garantir que hi hagi borses de treball transparents  de  les diferents professions .

Accés a la Borsa” amb  garantia d’igualtat, mèrit i capacitat.

4.  Fons  d acció  social :

Recuperar el que hi havia abans de les retallades.

5.  Substitucions:

Substituir des del primer dia en els serveis i professions d’atenc , educació  o cura de persones  o per altres serveis essencials.

6. Reducció de temporalitat:

Reduir la temporalitat i augmentar les interinitats, seguit  d’una oferta docupac i estabilitzac de les plantilles.

7. Jornada:

o A ICS  tornar al que tenien abans del 2012 (1599 diürnes 1445 nocturnes)

o A  Ensenyament  tornar    a la situació   d’hores   lectives

anterior a 2012.

o  Al personal tècnic-administratiu  estudiar la reducc de la jornada actual.

8. Cotitzacions:

Cotitzar per jornada sencera al personal que va veure reduïda la seva jornada de forma  forçosa.

9. Permisos i conciliació:

Aplicac del  permís per embarassades de 37 setmanes.

Establir  criteris  comuns  de  no  discriminació    a  la  MesGeneral i desenvolupament a cada Mesa Sectorial.

La Mesa General tracta els casos de possible discriminació.

A l’ICS establiment de les 30 hores d’absència   per malaltisense necessitat de baixa.

10.    Pagues  2013 i 2014:

Establir un calendari pel retorn de les pagues de 2013 i 2014.

La representac del Govern s’ha negat a parlar d’aquests punt si no hi havia acord en el tema de la                   paga.

Els sindicats entenem que s’han de negociar tots els punts per tal d’intentar a un acord global  i si ens encallem en un cal passar al següent i al final fer una valoració global .

CCOO demanen el Govern propostes clares i ràpides per resoldre la situació i que deixi dutilitzar els treballadors públics com a eina per quadrar comptes, davant la seva incapacitat de fer-ho amb politiques fiscals progressives  o per  reduir els interessos que genera el deute , entre daltres.