L’Àrea Pública de CCOO exigeix al Govern la recuperació de les condicions laborals i salarials i que no es facin noves retallades

11 de nov. 2014, 8:03 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 11 de nov. 2014, 8:04 ]
En la reunió de la Mesa General de la Funció Publica d’avui, dilluns 10 de novembre, el Govern s’ha compromès al pagament complet de les retribucions del 2015 (12 mensualitats i dues pagues) i la restitució de la jornada i el del personal interí al 100%.

La representació del Govern ha mostrar la seva negativa a les propostes sindicals per recuperar poder adquisitiu, condicions laborals i ocupació pública. En concret han dit que no a:

• El pagament immediat dels 44 dies de la part descomptada de forma il·legal de la paga de 2012, de la que altres comunitats ja han acordat el retorn i el Govern central ha aprovat en pressupostos de 2015.
  • La convocatòria d’oferta pública d’ocupació per recuperar part dels més de 10.000 llocs de treball perduts en els darrers anys.
  • Recuperar el Fons d’Acció Social destinat a compensar a personal que ha patit circumstàncies adverses.
  • La millora i extensió a tots els sectors de la Generalitat de les mesures de conciliació de la vida laboral i personal.
  • L’establiment d’un calendari de negociació per recuperar poder adquisitiu, la part pendent de la paga de 2012 i les pagues de 2013 i 2014.

Des de CCOO reconeixem com un avenç que en la Mesa d’avui el Govern hagi fet oficial el seu compromís pel que fa la les pagues de 2015 i a la recuperació jornada del personal interí, i li demana que faci propostes de negociació pel que fa a la resta de demandes. La falta de solució a aquest temes mantindria una situació de discriminació dels treballadors i treballadores de la Generalitat respecte als d’altres administracions de Catalunya i respecte als d’altres comunitats autònomes.

Seccions Sindicals ICS CCOO,
11 de nov. 2014, 8:16