Mesa General de la Funció Pública

21 de febr. 2013, 9:26 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 21 de febr. 2013, 9:52 ]

20 de febrer de 2013

1. L’Administració presenta la seva proposta definitiva sobre els Estatuts de la Agència Catalana del Patrimoni Cultural. CCOO i la resta de la part social  manifesta la seva oposició, no tant al contingut dels Estatuts, com al que
suposa de persistència en la política de “externalització” de serveis públics,  que acostumen a ser el primer pas per a un traspàs a la gestió privada.
Igualment es planteja el que la Mesa General no es lloc adequat per portar  aquesta qüestió. L’Administració planteja que portarà tot el que fa referencia a condicions de treball del personal funcionari que s’integra a
l’Agencia a la Mesa Sectorial.
2. Els treballadors i els sindicats hem demanat reiteradament que es  complementin determinats processos d’IT. Hi ha acord que de manera immediata es pugui garantir el cobrament del 100% del salari en les baixes motivades per hospitalització, intervenció quirúrgica o processos oncològics. D’aquí al proper dilluns s’intentarà trobar el mecanismes legals que permetin que aquesta mesura pugui tenir efectes retroactius. Igualment es reactivaran les reunions de la Comissió que es va crear per estudiar
solucions per altres malalties que puguin requerir una especial protecció.
3.  Mesures de reducció de les despeses de personal per al 2013. En primer lloc hem de comentar que l’administració ens havia demanat als 3 sindicats de la Mesa que enviéssim  les nostres propostes de mesures de reducció de la despesa, abans de les 16 hores de dimarts, la resposta de la part social va ser:

En nom dels sindicats IAC, UGT i CCOO, i com resposta al vostre escrit respecte a la vostra consideració final a la convocatòria de la Mesa General de la Funció Pública hem manifestar-vos que :

• Els Serveis Públics i Socials  ja no poden suportar noves retallades en les seves prestacions.
• Els   treballadors i treballadores de la Funció Pública de Catalunya  no podem patir  noves retallades en personal ni en salari
• No tenim cap proposta  vostre  com Administració
• Ja us van manifestar a la darrera reunió de la Mesa que qualsevol proposta de negociació, ha de fer-se en el marc del debat de Pressupostos de la Generalitat .
• No ens heu facilitat les dades  pressupostaries que serien necessàries Durant la reunió, al marge de les valoracions sobre la seva política, la part social ha expressat el següent posicionament:

RESPOSTA UNITÀRIA PER LA MGFP

Les organitzacions sindicals  fem les propostes que segueixen:

•Emmarcar les negociacions en el procés d’elaboració dels pressupostos de 2013.
•Demanar al govern de la Generalitat  les dades de dèficit previst, així com les mides globals i concretes que vol aplicar per complir-ho
•No acceptar cap retallada en l’any 2012 ni en ocupació ni en salaris
•Estudiar mesures per recuperar el poder adquisitiu a partir de 2014
•No privatitzar cap nou servei públic
•No prendre cap acord definitiu fins que es coneguin les dades demanades per l’elaboració dels pressupostos

Aquesta proposta unitària anava avalada pels 3 sindicats de la Mesa (CCOO, IAC i UGT)  i comptava  amb el suport de tots els sindicats de la Plataforma Sindical Unitària  de la Funció Pública de Catalunya
L’Administració no ha plantejat cap mesura concreta, encara que han insistit que cal continuar amb les mesures de reducció de despesa iniciades l’any 2012. En definitiva, segurament a la espera de decisions que pugui prendre el Govern de Madrid, cal la possibilitat que el Govern aprovi, abans de l’aprovació del projecte de pressupostos 2013, la reducció d’una quantitat equivalent a una paga, encara que, repetim, això avui només s’ha insinuat.

Ċ
Seccions Sindicals ICS CCOO,