Mesa Sectorial 13 juny 2ª Sessió

14 de juny 2017, 2:44 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 16 de juny 2017, 14:39 ]
Resultat d'imatges de mesa sectorial
Punts tractats a la sessió d’avui:

Avui ha estat la continuació de la reunió del 19 de maig de 2017 on ho va haver temps de tractar tots els punts de l’ordre del dia.
Punts:

-  Consideracions prèvies (oposicions, borsa i DPO):

Abans de començar la sessió d’avui, CCOO hem demanat fer algunes consideracions prèvies. Una d’elles ha estat el tema de la no baremació de la borsa de l’ICS i el retard que això suposa a l’hora de la contractació i la crispació dels professionals que a dia d’avuiestan pendents de la nova puntuació per accedir a un millor contracta.
L’ICS reitera els problemes informàtics que han tingut, però es comprometen a que al llarg del dia estaran solventats.

També hem fet la consulta sobre les oposicions en curs (2015) i de moment no es poden associar els mèrits perquè estan modificant l’aplicatiu SGRH d’acord amb el nou barem ja que hi ha algun mèrit que no era possible entrar-lo en cap de les pestanyes actuals. La previsió és que la diligència del Tribunal es publiqui al final d’aquest mes de juny. A efectes pràctics dels aspirants, caldrà que associïn mèrits i que presentin via registre fotocòpia compulsada dels mateixos.
Pel que fa a la P-2010, quasi segur que no podrà triar destí al mes de juliol, i seràa passat estiu.
Davant l’existència de cursos de formació posats com a DPO en algun centre, malgrat la prohibició, des de RRHH hi constarà i així ho faran arribar a tots els centres i territoris, que NO es pot utilitzar les DPO per incloure activitats formatives. Tot en virtut d’acord de Mesa Sectorial.

Condicions de treball del personal sanitari d’Institucions penitenciàries:

En aquest punt, CCOO fem la queixa que ens traslladen els treballadors i treballadores sobre no ajustament d’horaris a les planelles en relació amb el còmput anual. Segons l’ICS ens diu que després de comprovar-ho el màxim diferencial d’hores és de TCAI amb unes 27 hores. CCOO expliquem que hi ha de calaixos molt més elevats, com per exemple més de 80 hores en el cas d’alguna infermera. I en algunes presons, el que fan com a pràctica habitual és
que el professional que deu hores, 1/3 les poden tornar fent una estona diària, però els 2/3 restants estan a disposició d’una borsa de RRHH de la presó.
Donada la discrepància entre l’ICS i CCOO, ens comprometem a fer-li arribar els calendaris amb aquesta problemàtica.
També hem comentat la necessitat d’adaptar els horaris a la feina real que es fa amb els interns. Ho miraran.

 Pla Nacional d’Urgències de Catalunya:

Pressupost destinat a l’ICS, previsió, planificació...:
En aquest punt l’ICS ha estat contundent: NO s’ha assignat cap pressupost per aquest pla, ni tampoc pel pla de reforma d’atenció
primària ENAPISC.
CCOO manifestem que no entenem doncs, les declaracions que s’estan fent a tot arreu des del Departament de Salut sobre aquestes matèries, i que tenim clar que es deuen clarament a una maniobra purament electoralista.

 Concurs de cuines d’Hospitals: informació sobre estat de la situació actual:

CCOO manifestem que pràcticament la totalitat de les cuines de l’ICS es van externalitzar a excepció de Bellvitge (gestió compartida) i Vall
d’Hebron (gestió ICS). Fa temps que s’està parlant també de l’externalització d’aquesta darrera, cosa que fa que el personal que i
treballa estigui angoixat.
Des de CCOO considerem que donat que les enquestes del CATSALUT respecte a la qualitat del menjar són superiors en el cas de la cuina gestionada per l’ICS demanem dues coses:
1. que es mantingui així en el cas de la gestionada pel propi ICS.
2. que es reverteixi a gestió ICS la resta de cuines que en seu dia van ser externalitzades. Com a exemple posem el cas de l’Hospital de Navarra, on s’ha recuperat la gestió pública de la seva cuina, ja que consideren la dieta com a part dels plans terapèutics dels usuaris.
L’ICS respon que el principal problema de la cuina de la Vall d’Hebron és la manca de recursos per reestructurar-la amb inversions (capítol VI).

 Informació sobre com assumirà l’AP Barcelona ciutat, i amb quins recursos els usuaris del PAMEM que seran transferits a la Seguretat Social:

La major part d’usuaris passaran a ser atesos a càrrec de l’ICS, segons informació de Primària Barcelona Ciutat

 Data possible de signatura de fitxes d’assignació DPO 2017:

Des de Centre Corporatiu ja ho han enviat als centres. Això vol dir que ja estan disponibles als territoris, per tant en breu es donaran per signar.

 Grup de treball, personal adscrit a les UAU d’atenció primària:

Finalment el grup s’ha posat en marxa i s’ha fet la primera reunió. De moment no hi ha cap conclusió.

 Encavalcament horaris de personal:

L’ICS no ho reconeix i cal gestionar-ho als centres de treball.

Els propers punts seran tractats en una futura sessió de Mesa Sectorial al mes de juliol.
13 de juny de 2017
Seccions Sindicals ICS CCOO,