Mesa Sectorial 19 maig 1ª Sessió

19 de maig 2017, 16:04 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 14 de juny 2017, 1:09 ]
A la sessió d’avui s’han tractat els següents punts:
  •  Criteris d’aplicació als permisos, llicències i reduccions de jornada del personal estatutari d el’ICS:
Sobre aquest punt, CCOO manifestem allò que es va acordar en la darrera assemblea de seccions sindicals, i era que si no es variaven l’aplicació d’alguns permisos (exemple tenir en compte 12 h/permís ino 10h, permís de lactància, mapa...), no estaríem en disposició d’aprovar el document. Finalment l’ICS informa que vol unanimitat pel que fa als membres de la Mesa per aprovar el document, i evidentment no s’ha aprovat.
Tot i així, l’ICS diu que previsiblement, tal i com estava el redactat, per part de Funció Pública tampoc l’hagués deixat aprovar.
Tots els sindicats manifestem la nostra protesta per com s’ha acabat elaborant i emplacem a l’ICS a continuar amb la negociació. De moment no és possible.
  •  Pressupost de l’ICS per aquest 2017:
En aquest punt, l’ICS ens informa que el pressupost que li ha estat assignat per aquest 2017 és de 8.806.714.525,48 euros.
En el global hi ha un increment respecte a l’anterior que era una pròrroga, d’un 1’04%.
El que si que es veu és un increment important pel que fa a capítol 6 (inversions), que creix un 47,36%. I el capítol 1 (persones) que creix un 2,53%

Hi haurà una dotació finalista que anirà destinada a l’atenció primària, concretament a:

- Plantilla estructural 9,3 M euros anuals
- Dotació per substitucions 10,9 M euros anuals

Des de CCOO demanem explicacions sobre si aquesta dotació serà per EAP tal i com va dir el conseller, o pel contrari seria repartida per DAP. Ens contesten que per EAP.
També hi haurà una dotació pressupostària addicional, i que a dia d’avui està pendent, que anirà destinada a disminuir les llistes d’espera tant quirúrgiques com de proves diagnòstiques. Estarà dins de l’anomenat Pla de Xoc.
  •  Seguiment i evolució de la plantilla del personal de l’ICS:
Seguint amb el compromís que CCOO vam sol·licitar en anteriors Meses Sectorials, se’ns passa com està l’evolució de la plantilla. A finals de l’any 2016, la plantilla de l’ICS era de 39.599,86 persones, i aquest any 2017, les dades del mes d’abril són de 39.851,40.

CCOO demanem que al marge d’això, hi ha un volum important encara d’eventualitats, i que com a mínim exigim que siguin de 6 mesos per tal que els professionals es puguin planificar vacances i tenir dret al cobrament de DPO. A més, també hi ha eventuals cobrint places estructurals.

CCOO també fem la petició de llocs que encara no cobreixen o bé ho fan amb contractes inferiors al 100%, cosa que incrementa tant la demanda com la pressió assistencials, i ens trobem fins i tot associacions de veïns protestant a la porta dels EAP culpabilitzant als professionals que hi treballem.
  •  Adaptació de nomenaments del PASSIR de Gavà i de Sant Boi de Llobregat:
  •  Adaptació de nomenaments dels Laboratoris de Dr. Robert i de Mataró:

Accediu al document adjunt >>

•  Encàrrec de gestió d’atenció urgent i immediata del SEM a l’ICS, en base al Conven SEM/ICS de 2016:
En relació a aquest punt l’administració informa que l’ICS lloga espais físics al SEM però no té l’encàrrec de dotar de personal, no obstant en algun territori puntual sí es dona aquest cas.

•  Disparitat entre territoris sobre l’hora de finalització de les visites domiciliàries abans del tancament del Centre:
En la normativa d’Atenció Primària, article 25 especifica que no hi ha un criteri unificat per territoris per organitzar-se en quant a la cobertura de visites domiciliàries, i que cada EAP unifica els seus criteris. Així,
la Normativa vigent dona un marge d’una hora abans de finalització de la jornada laboral per cobrir un domicili. Si la jornada s’allarga per la durada de l’assistència d’aquesta darrera visita haurà de ser recuperable pel professional.
  •  Unificació de criteris de tancament dels CAP arreu del territori i la seva vinculació amb la Llei de reforma horària impulsada pel Govern:
Sobre aquest punt l’ICS diua que donat que és un criteri molt nou, se’ns informarà properament ja que avui no disposen de la informació.

•  Previsió de calendaris oposicions en curs:

Els propers punts seran tractats en una futura sessió de Mesa Sectorial al mes de juny