Mesa Sectorial 22 desembre

25 de des. 2017, 2:10 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
 Reordenació SAP Dreta de Barcelona:

Pel que fa a la reordenació de la SAP Dreta de Barcelona, on hi ha 84 professionals, ens informen que només hi ha 4 persones afectades, concretament són:
➢ 2 auxiliars administratius
➢ 1 infermera
➢ 1 zelador

Cobertura suplències a l’Atenció Primària:

Respecte a les suplències, fan la comparativa amb la despesa de l’any 2011 i aquest.
Si al 2011 va suposar 58,8 milions d’euros, aquest any ha estat de 66,1 milions d’euros.
Tots els sindicats compartim l’opinió que no es veu reflectit aquest increment en el dia a dia dels professionals, ja que anem amb una gran sobrecàrrega de feina.
CCOO insistim a que hi ha casos on no es fan aplantillament tot i tractar-se de places estructurals, i a canvi es contracten determinades persones mes a mes (ja que el Pacte de Borsa ho permet). Només passa amb persones en concret i entenem que això és un mal ús de l’esmentat pacte, i que permet saltar-se la puntuació.
ICS intentarà fer contractes més llargs i estudiarà la situació que denunciem.
 1 Aprofitem per preguntar per la possible convocatòria de places d’ACUT, però en aquests moments l’ICS no ho considera prioritari.

Previsió d’aplantillament:

En total, entre hospital i primària, aquest 2017 s’han produït un total de 2953 noves interinitats i a la vegada s’han generat un total de 1474 noves vacants produides. Estem pendents que ens passin totes les dades per categories professionals.

Calendaris laborals:

En aquest punt, insistim a què es produeixen 3 tipus de situacions respecte als calendaris laborals:
1. centres on els professionals no disposen del seu calendari
2. centres on els professionals veuen com el seu calendari es modifica contínuament
3. centres on no es respecta el calendari laboral dels professionals
CCOO informem que l’aplicatiu informàtic de què es disposa en alguns centres, com per exemple a l’Hospital de la Vall d’Hebron, no calcula bé les jornades en cas que el professional estigui de baixa laborals.
 CCOO insistim novament en què en els centres penitenciaris les TCAI tenen un excés de jornada que es compensa segons el criteri de les Direccions, NO segons les necessitats dels professionals. 22 de desembre de 2017

Ċ
Seccions Sindicals ICS CCOO,