Mesa Sectorial Sessió de 16 de gener de 2015

23 de gen. 2015, 5:01 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 23 de gen. 2015, 5:03 ]
Línies de desenvolupament de recursos humans.

L’ICS presenta un document amb cinc línies d’actuació, i planteja analitzar la estructura organitzativa, adequant-la a la realitat actual a la empresa, fent una revisió tant des d’un punt de vista administratiu com clínic. Respecte els comandaments manifesta que s’hauran d’establir criteris de selecció, definir perfils i avaluar els resultats.

CCOO demana que la empresa ens faci arribar el document per poder fer un anàlisi, ja que no el coneixíem prèviament, però manifestem la nostra desconfiança ja que eines que a priori creiem útils, com la avaluació, s’ha demostrat que només han servit per aplicacions arbitraries en els diferent àmbits territorials i per això no vam signar el Pacte de selecció temporal.
També demanem que tot el que faci referència a condicions laborals es tracti a la Mesa Sectorial.

Procés d’avaluació dels caps de Servei.

L’ICS concreta que també estan inclosos els caps de Secció en aquest procés i que l’avaluació constarà de: Memòria, Projecte, DPO personal i de l’equip, i les competències professionals. Els resultats de l’avaluació podran significar continuïtat, o un pla de desenvolupament, o la no continuïtat.
CCOO manifesta també la desconfiança en el procés i recolza la proposta d’altres organitzacions sindicals d’incloure els caps clínics i la supervisió d’infermeria.

Carrera professional

L’ICS ens dona les dades sobre les sol·licituds de personal temporal de la campanya actual, ja que degut a la publicació de la sentencia del T. Suprem han augmentat en més de 4000 professionals, i diu que seria una despesa que no està pressupostada.

CCOO manifesta que s’ha trencat l’equilibri del II Acord i la responsabilitat no és dels sindicats signants. El II Acord no excloïa als interins de la carrera professional, sinó que va establir el compromís per part de la empresa de fer processos de selecció definitiva anuals per personal sanitari i cada dos anys per personal de gestió i serveis, de forma que no es mantingues en el temps la precarietat laboral amb internis de cinc o més
anys, per això es va acordar la possibilitat d’accés a la carrera professional pel interins en el cas de no tenir la opció de presentar-se a una convocatòria en aquest període de cinc anys. Es important recordar que un sindicat no signant del II Acord el va impugnar per discriminació als interins en matèria de carrera professional, i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va dictar sentència desestimàtoria, considerant que el II Acord no és discriminatori.CCOO demana a la empresa que compleixi amb el que estableix l’Acord, i faci processos de selecció definitiva donant als treballadors/es la opció de tenir un nomenament fix, i així estabilitzar les plantilles.

Informació sobre temes i qüestions plantejades per la part social en anteriors reunions.

La Direcció respon a la qüestió plantejada per CCOO sobre l’aplicació de l’art 19 de la Llei 8/2006, permís d’hospitalització, i diu que han fet la consulta a Funció pública i la aplicació que fa la empresa és la correcta, així com respecte la hospitalització domiciliaria i per tant no modificaran els criteris.
CCOO manifesta el seu absolut desacord, ja que considera que el criteri de l’alta hospitalària no és correcte i a més hi ha sentències que així ho estableixen. Sobre la hospitalització domiciliaria la posició de la empresa és una contradicció, per una banda és un criteri assistencial que cada cop fomenta més, però de l’altre no vol tenir-ho en compte a efectes del permís.
També recordem que vam registrar un escrit en data 7 de gener i reiterem les nostres reivindicacions,
Informació sobre pressupost de fons propi de Formació a petició de CCOO i UGT

L’ICS ens presenta les quantitats del fons propi de Formació. CCOO diu que no es un tema només de dades, sinó que considerem important que es tracti a Mesa Sectorial la efectiva participació de les organitzacions sindicals en la assignació i distribució d’aquest fons, establint els mecanismes necessaris, ja que actualment en molts àmbits no s’està donant.

Actualització triennis

La empresa ens informa que els antics triennis s’actualitzaran a les quantitats actuals i
en cas de diferència retributiva s’establirà un CPT.