Mesa Sectorial. Sessió extraordinària de 13 d’abril de 2016

14 d’abr. 2016, 2:23 publicada per seccions sindicals ics ccoo   [ actualitzat el 14 d’abr. 2016, 2:24 ]

Únic punt de l’ordre del dia: presentació Nova Directora Gerent
Dra. Candela Calle

Aquesta sessió de Mesa Sectorial Extraordinària ha estat presidida per
la nova Directora Gerent Dra. Candela Calle, que un cop feta la
presentació ens informa del següent:

• Té la intenció de visitar tots els territoris i reunir-se amb les diferents Juntes de Personal, de fet ja ho ha començat a fer.
  • Considera que hi ha moltes coses pendents de fer i que té un projecte per a l’ICS que l’ha d’anar definint, però que vol mantenir en tot moment una escolta activa i amb total transparència.
  • També opina que l’ICS té un finançament deficient i que hi ha dificultats d’equipament per manca d’inversió. Està pendent de saber assignació de pressupostos. Caldrà establir prioritats perquè serà un any econòmicament complicat. I vol augmentar el contracte-programa de l’ICS per tal tenir més pressupost els anys vinents.
  • Té molt present als professionals que hi treballem i per això ha decidit canviar el nom de RRHH a Àrea de Persones i Desenvolupament professional

Des de CCOO li hem dit:

• Volem que no es quedi en una declaració d’intencions, que l’escolta activa està molt bé però que ha d’anar seguida d’una participació activa per part dels professionals i dels seus representants. Volem que la Mesa no sigui un òrgan d’informació sinó de negociació i participació.
  • També hem fet la petició que volem una continuïtat de les diferents comissions i grups de treball formats els darrers mesos i que es porti a terme el Pacte de mobilitat a l’àmbit de primària. I que l’aplicació de permisos i llicències sigui amb igualtat per a tothom amb independència dels responsables dels territoris.
  • En relació al recent aprovat Pla d’Ordenació de RRHH, hem comentat que volem la calendarització per començar a desenvolupar-lo.
  • Que faci les gestions pertinents per tal de fer una Oferta Pública d’Ocupació en condicions ja que la plantilla de l’ICS s’està envellint i volem estabilitzar el major nombre de professionals que hi treballen.
  • I que mantingui l’empresa ICS com la major empresa sanitària sense externalitzacions ni privatitzacions. Aqui hem fet especialment esment a que aturi “l’externalització” del laboratori del Trueta per múltiples motius, tant econòmics, com assistencials com laborals.