NOU MODEL TIC A L'ICS

22 d’oct. 2013, 11:29 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 22 d’oct. 2013, 11:29 ]

La Direcció de l’ICS ens informa de l’estat del canvi al nou model de TIC de la Generalitat de Catalunya. Aquest canvi, que afectarà a les àrees de microinformàtica, SAU i LAN, no afectarà als serveis informàtics d’explotació de la informació i de desenvolupament.

El ritme del canvi és més lent del que estava previst; per aquesta raó no ens han facilitat més dades fins a avui. El procés de canvi es farà a partir de 2014 de manera esglaonada per minimitzar l’impacte i els riscos. S’iniciarà a Barcelona, seguidament a l’Àrea Metropolitana i finalment a la resta del territori; aquest procés durarà entre 1 i 2 anys.

Actualment estan recollint dades per definir les tasques de cada un dels professionals que treballen als serveis d’informàtica, els procediments, les eines... Aquest procés suposarà una renovació tecnològica (d’un material molt envellit) i una homogeneïtat del material.

L’ICS està negociant perquè els treballadors afectats (100 aproximadament) s’incorporin a la empresa designada per la Generalitat i així no es perdi el coneixement ni el valor afegit d’aquests professionals i conservin la seva feina, encara que sigui en una altra empresa.

També s’està treballant perquè els canvis dels procediments no afectin als treballadors de l’ICS.