Recuperació dies, resum Mesa General Funció Pública

22 de febr. 2016, 7:06 publicada per seccions sindicals ics ccoo   [ actualitzat el 22 de febr. 2016, 7:11 ]
Des de les retallades de 2012 que ens van arrabassar una part  molt important dels drets laborals i socials aconseguits al llarg  d’anys de negociacions i mobilitzacions , CCOO no hem parat de reivindicar la seva reposició a partir de propostes, negociacions i mobilitzacions.

Ara, finalment la nostra constància comença a donar els primers fruits .

A la reunió de la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya d’avui hem aconseguit:

• el retorn dels dies d’assumptes propis i vacances per raó d’antiguitat
  • la convocatòria d’una nova mesa per acordar els terminis del retorn efectiu de la paga de 2012
  • un calendari per a tractar la recuperació de la resta de drets així com mesures per millorar condicions de treball i ocupació.

Els temes a negociar amb aquest calendari seran:

- Ampliació dels supòsits d’IT complementats al 100%

- Oferta Pública d’Ocupació

- Reducció de la temporalitat als diferents col.lectius (funcionariat , estatutaris i personal laboral)

- Borses de treball per l’accés a interinatge ( suplencies i vacants )

- Fons d’Acció Social

- Mesures de compensació econòmica per raó d’experiència o desenvolupament de tasques ( Productivitat , Estadis , DPO ...)

- Equiparació de les condicions de permisos i conciliació

- Substitucions en el cas del personal de serveis essencials

- Anàlisi i modificació de la jornada de treball

- Recuperació de les pagues de 2013 i 2014

Fins arribar a aquesta situació els sindicats de forma unitària havien fet diverses assemblees i concentracions , alhora desenvolupaven iniciatives de tipus institucionals com denúncies davant la Sindicatura de Greuges i reunions amb tots els grups parlamentaris per aconseguir un posicionament favorable a que els treballadors i treballadores de la Generalitat no fossin discriminats respecta als de la resta de les Administracions de Catalunya.

Amb aquestes accions varem aconseguir que el Parlament de Catalunya aprovés per unanimitat una Resolució que insta el Govern a negociar amb les organitzacions sindicals el retorn dels drets perduts ,cosa que ha servit per desbloquejar la situació.

Esquema dies addicionals de vacances en funció dels serveis prestats a la Generalitat de Catalunya: (efectiu a partir any natural següent al compliment)

ANYS SERVEIS PRESTATS DIES ADDICIONALS DE VACANCES

als 15 anys 1 dia

als 20 anys 2 dies