Reunió a Vicepresidència "El Govern segueix enrocat a les seves posicions"

12 de des. 2013, 6:20 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 12 de des. 2013, 6:22 ]
 Els sindicats de la Mesa de la Funció Pública ens hem reunit amb la vicepresidenta i el conseller d'Economia del Govern de la Generalitat, per tractar temes retributius i de conciliació de la vida personal, familiar i laboral.

Hem presentat les propostes que segueixen:

- Pagament de la part meritada de la paga de 2012.
- Pagament de les retribucions integres de 2014.
- Restitució de la jornada i el salari del personal interí.
- Manteniment de les plantilles.
- Millora de les condicions de conciliació de la vida personal, familiar i laboral.

El Govern diu que no pot comprometre cap decisió en aquesta reunió i que tampoc pot oferir cap concreció de les seves negociacions amb el Govern de l’Estat sobre l’impost sobre dipòsits bancaris.
Per la nostra part hem reiterat que creiem que el Govern te prou mecanismes d’actuació pressupostaria , al marge d’aquest com:
- L'impost de successions.
- Renegociació del deute amb empreses concessionàries.
- Renegociació del preu dels lloguers.
La suma de tot això supera amb escreix el que representen les demandes de les organitzacions sindicals.
Des de CCOO reiterem que el Govern de la Generalitat ha d’optar entre acontentar les grans fortunes de Catalunya o atendre les demandes dels treballadors i treballadores dels serveis públics a la sanitat, l’educació o l’atenció a les persones, els quals continuem desenvolupant les seves funcions amb dedicació i qualitat, malgrat les contínues retallades que hem patit.

Les parts hem coincidit en la necessitat de seguir mantenint converses i negociacions per intentar arribar a acords sobre els temes plantejats.