Valoració de la reunió d'avui de la Mesa General de la Funció Pública

25 d’oct. 2013, 10:12 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 25 d’oct. 2013, 10:13 ]

El Govern, contra els serveis públics i els seus empleats

A la reunió de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya celebrada avui, divendres 25 d'octubre de 2013, l'Administració ha presentat les propostes que volen incloure en l'Avantprojecte de Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014.

El Govern de la Generalitat ha reiterat la seva negativa a negociar amb els legítims representants dels treballadors i treballadores públics.

L'Administració es limita a comunicar mesures que vol aplicar, per complir un tràmit, sense entrar a valorar ni fer contrapropostes a les propostes que de manera unitària presenten els sindicats.

Segueixen utilitzant les retribucions dels treballadors i treballadores de la Generalitat com a moneda de canvi per l'equilibri pressupostari, mentre segueixen beneficiant les grans fortunes amb impostos reduïts i les empreses amb concessions de serveis que pot prestar directament la Generalitat.

A la Llei d'acompanyament pretenen incloure una proposta per a "reassignar" persones. Entretant, redueixen prestacions i salaris, incrementen el nombre de càrrec de confiança i ara pretenen col·locar les seves amistats i els seus compromisos, de les empreses públiques que estan desmantellant, en els Departaments de la Generalitat, sense cap control i sense complir cap de les normes que regeixen l'accés a l'ocupació pública.

CCOO continua exigint al Govern de la Generalitat:

-El cessament de les polítiques de retallades en els serveis públics i socials.

-Recuperar el salari i el poder adquisitiu perdut pels empleats públics.

-Acabar amb la retallada complementària que pateix el personal interí i substitut.

-Estabilitzar les plantilles i garantir tots els llocs de treball.

-Recuperar els drets laborals i socials suprimits en els darrers anys.

-L'aplicació d'un model fiscal més just per obtenir més ingressos i poder desenvolupar les polítiques socials i mantenir els serveis públics de qualitat que la ciutadania catalana reclama.