Inici‎ > ‎Comarques‎ > ‎Osona‎ > ‎

Exposició "La lluita per l'oportunitat de viure"

17 de juny 2014, 11:53 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 17 de juny 2014, 11:53 ]
Des d'avui i fins el 31 de juliol hem organitzat a la nostra empresa la mostra d'una molt interessant exposició, propietat del Memorial Democràtic de Catalunya, que es diu "La lluita per l'oportunitat de viure". Aquesta fa un recorregut per les quatre etapes més destacades del període històric 1931-1978, des del punt de vista de les dones. La iniciativa surt de la Secretaria de la Dona de la Federació de Sanitat de CCOO i ha estat molt ben rebuda per la Direcció de la Gerència, la qual cosa agraïm públicament.
Vivim temps de pèrdues de drets laborals i socials, però també de llibertats ciutadanes, especialment les dones, per això pensem que és necessari recordar la nostra història, perquè si oblidem d'on venim serà més fàcil que repetim vells errors.

Quedem a la vostra disposició, desitjant que us agradi.

La dècada dels anys trenta del segle XX va ser una època de canvis que se succeïen a una velocitat de vertigen.Canvis que reconeixien les voluntats de diversos col·lectius de dones i d’homes que exigien transformar les relacions entre la ciutadania i les institucions públiques i també les relacions entre els sexes. En definitiva, volien explorar noves maneres de viure tant en l’àmbit col·lectiu com individual.

En la recerca exploratòria de noves expectatives vitals que el nou marc polític i legislatiu obria, hi va haver una aposta decidida per la cultura, especialment per part de les dones convençudes de la seva capacitat emancipadora.

La lluita per l’oportunitat de viure

Dates de l'exposició:

16-23 juny: GTCC a Sant Fruitos