Inici‎ > ‎Comarques‎ > ‎Osona‎ > ‎

“Marxa contra l’atur i pel treball digne” 27 d'octubre

20 d’oct. 2013, 2:29 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 20 d’oct. 2013, 2:30 ]
CCOO d’Osona ha organitzat una caminada per al diumenge, 27 d’octubre, sota el lema “Marxa contra l’atur i pel treball digne”. Amb aquesta iniciativa, volem donar una sortida, d’una manera diferent, al rebuig a la situació actual, marcada per la crisi i l’atur, per deixar constància del drama humà que representa i sobretot per exigir solucions a qui ens governa.

La caminada té 10 quilòmetres i es farà entre Manlleu i Vic. Els participants sortiran a les deu del matí de la plaça Fra Bernadí i tenen prevista l’arribada als volts de les dotze del migdia a la rambla del Passeig.

Manifest per l’ocupació i el treball digne a Osona.

La crisi econòmica, política i social que venim patint des del 2007 ha comportat una degradació sistemàtica del nostre Estat del Benestar i de les seves clàssiques funcions d’ impulsor i dinamitzador dels valors de justícia i de cohesió social. La falta d’inversions en els àmbits sanitari, educatiu i dels serveis socials comportarà que a curt i mitjà termini una bona part de la nostra població es situï en els llindars de la pobresa i/o l’exclusió social.

Les dràstiques retallades socials, tant pel que als serveis, com al nombre de les plantilles o la pèrdua del poder adquisitiu d’aquestes acompanyades d’unes reformes laborals orientades vers l’abaratiment de l’acomiadament i la precarització de les condicions laborals i salarials, ha tingut com a conseqüència a la nostra comarca que la xifra de persones aturades sobrepassi el llindar de les 13.0000 ( un 18% de la població activa), essent la franja que va entre els 40 i els 59 anys la que experimenta un major percentatge, fet molt preocupant ja que ens il·lustra sobre el fenomen de l’exclusió laboral de les persones de més de 40 anys. A més un 25% del jovent en edat laboral per fer-ho, no gaudeix de cap possibilitat d’incorporar-se al mercat laboral i un percentatge molt alt dels que poden fer-ho, ho fan
amb unes condicions contractuals i salarials més pròpies del segle XIX que no pas del XXI, això a pesar de trobar-nos davant de la generació de joves més ben preparada de la història del nostre país. La solució, per aquesta generació, per desgràcia sembla ser que passa per agafar les maletes i immigrar vers un altre país a la recerca d’una nova oportunitat laboral.
Un lúgubre panorama que es veu agreujat per un notable increment de les persones aturades que han deixat de percebre qualsevol tipus de prestació o subsidi econòmic alhora que s’han incrementat els requisits mínims per poder percebre una retribució no contributiva o ajuda econòmica de qualsevol ordre. A conseqüència d’aquests
increments de persones aturades i persones que no perceben cap ingrés econòmic, els riscos de caure en la pobresa i l’exclusió social han augmentat exponencialment respecte el lustre anterior.

Les solucions, les receptes econòmiques, les decisions polítiques i l’ordre de prioritats dels Governs de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya no s’han orientat vers la solució d’aquesta situació, sinó vers la salvaguarda dels interessos dels poderosos, dels bancs, els corruptes i els especuladors i de les grans empreses transnacionals.

Aquesta situació d’ofec, empobriment , pèrdua de drets socials i d’accés a serveis bàsics com la sanitat i l’educació que venim sofrint des de fa anys els treballadors/es i classes populars de la nostra comarca no pot seguir tolerant-se per més temps, per això els Sindicats, associacions, plataformes ciutadanes, partits polítics i ciutadans de la comarca d’Osona, donem suport a aquesta Marxa per l’ocupació i el treball digne alhora que exigim als nostres governs:

1. El seu compromís indefugible i prioritari de cara l’aplicació de polítiques d’ocupació efectives, encaminades vers la plena ocupació i la reactivació econòmica de la nostra comarca.

2. La creació i disseny d’estratègies, ens i mecanismes que possibilitin que el crèdit arribi als petits inversors i a les famílies.

3. La realització i impuls d’un Pla industrial que permeti salvar el teixit industrial encara existent a la nostra comarca i alhora incrementi el nostre Parc Industrial.

4. La implementació d’un pla estratègic de formació ocupacional per a la nostra comarca.

5. Polítiques d’ocupació integradores, transversals i actives amb caràcter prioritari dins l’agenda política dels distints partits amb responsabilitats de govern a la nostra comarca, ja que aquest és un dels principals problemes que pateix a dia d’avui la nostra comarca.

6. El compromís per part dels alcaldes de la comarca d’Osona a través del Consell comarcal perquè aquestes polítiques ocupacionals i formatives es portin a terme a la nostra comarca.

NO ENS QUEDEM A CASA, LLLUITEM PELS NOSTRES DRETS.