Inici‎ > ‎Comarques‎ > ‎Osona‎ > ‎

Mónica Vázquez participa a la campanya ¡Sí, podem!

4 d’abr. 2013, 12:25 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 4 d’abr. 2013, 12:26 ]

Article de la campanya del Periódico ¡Sí, podemos!, on surt la nostra companya Mónica Vázquez, delegada de l'Hospital General de Vic.

MÓNICA VÁZQUEZ, DE 39 ANYS. INFERMERA, MARE, SINDICALISTA I ACTIVISTA.

La meva dona de capçalera és Elisabeth Eidenbenz, la infermera suïssa que va muntar la maternitat d'Elna després de veure les refugiades espanyoles al camp de concentració d'Argelers donant aigua de mar als nounats per evitar-los una mort lenta en aquell lloc en el qual no hi havia de res excepte infeccions, puces i fred. A més d'infermera, jo sóc mare. I aquell relat em va noquejar. Per això crec que s'ha d'explicar la importància d'aquesta dona que va fer possible que 500 criatures naixessin en condicions dignes. La seva lluita a canvi de res i les seves atencions són exemplars a la infermeria i al món en general. Però sense paternalismes, ¿eh? Que encara faltaria que ens tractessin com a criatures i a sobre haguéssim de donar les gràcies.

En la meva professió la majoria som dones i considero que per això costa tant fer entendre que no depenem de l'equip mèdic, que les nostres tasques estan interrelacionades, això sí, però no pas supeditades. Tampoc comptem amb el prestigi ni amb el sou d'altres països europeus. El sistema dóna molt més valor a curar que a cuidar. I moltes vegades, cuidant les persones, escoltant-les, donant-los suport psicològic, fem que la recuperació sigui més fàcil i fins i tot menys costosa.

No obstant, cada vegada hi ha menys recursos, menys temps, menys personal. És clar que els que retallen van a la mútua, però nosaltres no hem de retrocedir. Jo tinc la força de les dones de la meva família. Sóc gallega i la meva àvia, amb 88 anys, encara va cada dia a treballar al camp