Inici‎ > ‎Comarques‎ > ‎Osona‎ > ‎

Xerrada: “La trampa de l’austeritat”

29 de set. 2013, 13:29 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 29 de set. 2013, 13:31 ]

divendres 4 d’octubre, a 2/4 de 7 de la tarda

CICLE D’ACTIVITATS I XERRADES

AIXÒ NO ÉS UNA CRISI, ÉS UNA ESTAFA

Xerrada:  “La trampa de l’austeritat”

del nou informe d’Intermón Oxfam “La trampa de l’austeritat" que fa un anàlisi de la situació de l’Europa els 27 i, en concret, de 12 països d’Europa, inclòs l’Estat espanyol. Després de dècades de denunciar la desprotecció de les poblacions pobres d’Amèrica Llatina, Àfrica i Asia en front de les polítiques d’austeritat i ajustament estructural trobem una situación idéntica a casa nostra DESIGUALTAT  I  POBRESA

Els programes d' austeritat europeus han desmantellat els mecanismes que redueixen la desigualtat i fan possible un creixement equitatiu. Amb l'augment de la desigualtat i la pobresa, Europa s'enfronta a una dècada perduda. Si les mesures d'austeritat segueixen endavant, l’any 2025 entre 15 i 25 milions d'europeus més podrien viure en la pobresa. Oxfam ho sap perquè ja ha estat testimoni de situacions similars. Hi ha clares semblances entre aquests programes d'austeritat i les ruïnoses polítiques d'ajustament estructural imposades a Amèrica Llatina , l'Est Asiàtic i Àfrica subsahariana durant les dècades de 1980 i 1990. Aquestes polítiques van ser un fracàs, un tractament que pretenia curar la malaltia matant al pacient. Això no s'ha de repetir. Oxfam fa una crida als governs europeus perquè abandonin les polítiques d'austeritat, i a canvi optin pel camí d'un creixement inclusiu que afavoreixi a les persones, les comunitats i el medi ambient .

-Aquesta setmana passada Intermón Oxfam ha publicat l'informe: "La trampa de l'austeritat: desigualtat i pobresa" on ens ve a dir que si no es canvien el rumb de les polítiques, el futur és més pobresa i misèria.

-I ho avalen amb la seva experiència de treball a multitud de països del tercer món.

-Conèixer el què els hi ha passat als altres pot ser una bona manera d'intentar evitar que el desastre també ens passi a nosaltres.

-PAXP-deijE-PAXP-deijEForges

-a càrrec d’en Francesc Mateu, director d’Intermón Oxfam a Catalunya