Inici‎ > ‎L'ICS‎ > ‎noticies ics‎ > ‎

La FSS-CCOO presenta al·legacions a la modificació de l’Estatut Marc perquè no frena la temporalitat en Sanitat

23 de maig 2022, 8:40 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
FSS-CCOO presenta al·legacions a la modificació de l'Estatut Marc
LA FEDERACIÓ DE SANITAT I SECTORS SOCIOSANITARIS DE CCOO (FSS-CCOO) PRESENTA AL·LEGACIONS A LA MODIFICACIÓ DE L’ESTATUT MARC QUE EL MINISTERI DE SANITAT PRETÉN FER , JA QUE CONSIDERA ABSOLUTAMENT INACCEPTABLE EL MANTENINT DE LA FIGURA DEL “EVENTUAL” EN LA NORMA I LA CAPACITAT DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES SANITÀRIES DE CONTINUAR CONTRACTANT PERSONAL EVENTUAL QUAN “SIGUI NECESSARI PER A GARANTIR EL FUNCIONAMENT PERMANENT I CONTINUAT DELS CENTRES SANITARIS”, SENSE CAP MENA DE CONTROL I FACILITANT QUE EN ELS PRÒXIMS ANYS ES TORNIN A REPETIR LES ALTÍSSIMES I INASSUMIBLES XIFRES DE TEMPORALITAT ACTUALS.

CCOO denuncia que la taxa de temporalitat en el sector sanitari ha acabat sent una cosa estructural i prova d’això és l’execució de la Llei 20/2021, que en el sector sanitari suposarà la convocatòria de més de 70.000 places en tot el Sistema Nacional de Salut (SNS), segons dades recaptades per aquest sindicat amb la informació facilitada per les Comunitats Autònomes. La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, estableix que la realitat d’ocupabilitat en el sector públic ha mostrat un constant i sostingut augment de la taxa d’ocupació temporal.

Així mateix, un dels principals problemes que es produeixen en l’àmbit sanitari és la falta de regularitat de les convocatòries i procediments de selecció de personal per a la cobertura de vacants amb caràcter definitiu. Per aquesta raó, la modificació de l’Estatut Marc hagués d’evolucionar al mateix nivell que el desenvolupament del EBEP i donar una redacció similar a la norma general aplicada a la resta d’Administracions Publiques, perquè no es tornin a produir en l’SNS les altíssimes taxes de temporalitat actuals.

La FSS-CCOO considera que s’està perdent una oportunitat per a a frenar d’una vegada per sempre l’escalada de temporalitat en l’SNS, i acabar amb la inseguretat i precarietat que han sofert les i els professionals temporals en Sanitat durant dècades. Una situació que, no obstant això, no recull la proposta d’Estatut Marc actual, ja que les Administracions Sanitàries no l’entenen o no existeix voluntat per a regular les mesures que permetin que la situació actual no es torni a repetir.

De la mateixa manera, CCOO destaca que és urgent i necessària l’actualització i reforma d’altres apartats de l’Estatut Marc, entre els quals el sindicat vol prioritzar tot el concernent als sistemes d’accés, promoció i trasllats, reclassificació professional, incorporació del nomenament de relleu per a possibilitar la jubilació parcial, incorporació de noves categories, adequació de la normativa en matèria de teletreball, conciliació, etc.

Són moltes les tasques pendents i la FSS-CCOO demanarà que es cristal·litzi, de manera immediata, el compromís del Ministeri de Sanitat de convocar a l’Àmbit Negociador per a abordar totes aquestes qüestions.