Inici‎ > ‎La Sanitat a Catalunya‎ > ‎

Consorci sanitari de Lleida

28 de nov. 2014, 3:53 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 28 de nov. 2014, 5:02 ]

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha aprovat participar en la constitució del Consorci sanitari de Lleida.

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha aprovat, per 27 vots a favor i 12 en contra, participar en la constitució del Consorci sanitari de Lleida. En aquest Consorci es preveu que participaran també el Servei Català de la Salut, l’Institut Català de la Salut i el Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (participat alhora per l’ICS i la UdL) La Universitat demana més garanties de la naturalesa pública de l'ens, una major presència de la UdL ens els seus òrgans de govern, i que la Universitat quedi al marge de qualsevol responsabilitat econòmica en cas de liquidació o deute, la qual cosa no ens tranquil·litza gaire, ens al contrari demostra el risc que comporta fer aquest “consorci”.Ara l’Administració ha de publicar els estatus del futur ens i ha d’obrir un termini per fer al·legacions.

CCOO evidentment farem les al·legacions que considerem oportunes quan es publiquin els estatuts, però en els òrgans de direcció on tenim representants, ja ens hem manifestat en contra de la creació d’un ens que entenem és la prova pilot d’un canvi radical de model sanitari que es fa sense debat social ni polític i que pot comportar desviament d’activitat i recursos públics a empreses privades.

Podeu trobar notes informatives al respecte en els següents enllaços:

HTTP://WWW.CCOO.CAT/SANITAT/NOTICIA/185756/CCOO-VOTA-NOVAMENT-EN-CONTRA-DEL-CONSORCI-SANITARI-DE-LLEIDA#.VHDHSNKG8YE

HTTP://WWW.CCOO.CAT/SANITAT/NOTICIA/185640/CCOO-VOTA-EN-CONTRA-DEL-CONSORCI-SANITARI-DE-LLEIDA#.VHDHKNKG8YE
Més informació en www.ccoo.cat/sanitat espai de Política sanitària:

HTTP://WWW.CCOO.CAT/SANITAT/ASPNET/POLITICA_SANITARIA.ASPX