Inici‎ > ‎

Noticies

CCOO exigeix al President de la Generalitat que garanteixi la seguretat jurídica dels treballadors i treballadores públics

29 d’abr. 2017, 10:48 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 30 d’abr. 2017, 2:24 ]

D

Davant declaracions del diputat Lluís Llach sobre l'obediència dels funcionaris a la Llei de Transitorietat Jurídica
Assabentats de les declaracions del diputat de Junts pel Sí Lluís Llach -declaracions fetes, pel que sembla, de manera reiterada- afirmant que els funcionaris de la Generalitat que no acatin la Llei de Transitorietat Jurídica "seran sancionats per la Generalitat" i que "molts d'ells patiran", CCOO exigeix al President i al Govern de la Generalitat que aclareixin en quina situació es trobarà el personal de la Generalitat i de les altres administracions públiques quan sigui aprovada l'esmentada llei.

El Govern de la Generalitat té la obligació de vetllar per la seguretat jurídica dels seus treballadors i treballadores i de garantir que aquests no incorreran en responsabilitats administratives en una possible situació de confrontació o confusió de legalitats.

D'aquesta Llei de Transitorietat Jurídica no en coneixem res, per la manera en què s'està elaborant. Per tant no podem fer cap valoració de les seves possibles conseqüències. El personal de la Generalitat, i també el de les altres administracions que operen a Catalunya, en les seves actuacions sempre acaten la llei. El Govern ha de garantir que podran seguir treballant amb totes les garanties.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 d’abril de 2017

El DOGC publica la delegació de competències del director gerent de l'ICS en el titular de RRHH

24 d’abr. 2014, 4:02 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO

Avui, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica la resolució del director gerent de l'Institut Català de la Salut (ICS) per la qual delega competències en matèria de recursos humans en diferents òrgans de l'Institut. Delega en el Director de Recursos Humans  i en les persones titulars de les gerències territorials de l'ICS.

24 d'abril 2014

Versió HTML Text i fitxa    Versió PDF PDF

Proposta mediadora: Règim de jornada i descansos del personal sanitari

13 de juny 2013, 13:53 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 14 de juny 2013, 4:41 ]

L’Estatut dels treballadors estableix que són hores extraordinàries totes les que es fan per sobre de la jornada ordinària de treball i les limita a un màxim de 80 hores anuals. Les hores extraordinàries estan subjectes a una cotització addicional a la Seguretat Social sense topall màxim.

Els hospitals de la XHUP sempre han considerat les guàrdies com a jornada complementària i la cotització a la Seguretat Social es feia igual que la de la resta del salari. Com que els metges ja cotitzen per la base màxima de cotització de la Seguretat Social, les guàrdies quedaven excloses de la cotització.

La Inspecció de Treball i de Seguretat Social va fer una inspecció a Sant Pau i ha considerat que les guàrdies són hores extraordinàries i s’ha de fer la cotització addicional corresponent. El resultat és que han reclamat el pagament de 10 milions d’euros pels últims 4 anys.

Aquest mateix criteri és aplicable a tots els hospitals i la patronal vol evitar-ho, ja que seria una despesa addicional que agreujaria les dificultats econòmiques dels centres i de retruc perjudicaria tots els treballadors.

L’ICS no té aquest problema. L’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, en la secció que regula la jornada i descansos, diu clarament que la jornada complementària no tindrà la consideració d’hores extraordinàries. Per tant, la cotització de les guàrdies a l’ICS es fa com la de la resta del salari; per aquesta raó quan el professional que fa guàrdies ja cotitza per la base màxima, no es paga més a la Seguretat Social. Si els centres de la XHUP poguessin aplicar la regulació de l’Estatut marc, el problema de la cotització addicional de les guàrdies quedaria solucionat.

L’Estatut marc preveu que quan no hi hagi regulació al conveni, serà aplicable als centres de la xarxa concertada el regim de jornada i descansos previst en el mateix Estatut marc. Per tant, si el conveni deixa sense regular la jornada i els descansos, serà directament aplicable al personal de la XHUP el règim de jornada i descansos establert a l’Estatut marc. Això mateix seria el que passaria si no s’arribés a signar el conveni: el 8 de juliol perdria la seva vigència i, en no haver regulació, s’aplicaria directament el règim de jornada i descansos de l’Estatut marc.

Significa això que la jornada quedaria desregulada? NO. La jornada i els descansos estarien regulats per l’Estatut marc, que, insistim, és la normativa que s’està aplicant a l’ICS.

Alguns ja estan dient que això serà una catàstrofe, que es faran jornades de 24 hores i que se suprimirà el descans setmanal. Fals. A l’ICS, on s’aplica aquesta normativa, això no passa. Però, per si de cas hi ha algun gestor imaginatiu que vol fer coses rares, a la proposta mediadora s’han introduït salvaguardes perquè es mantinguin les condicions que s’estaven gaudint fins ara.

Veure en pdf

Document sobre la clàusula de salvaguarda de jubilació anticipada i parcial

11 de juny 2013, 1:43 publicada per Federació de Sanitat CCOO Catalunya

Foto