Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Avortament lliure i gratuït

6 de febr. 2014, 1:28 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 6 de febr. 2014, 1:29 ]

CCOO de Catalunya manifesta el seu més profund rebuig a l’avantprojecte de Llei de reforma de la Llei de Salut Sexual i Reproductiva que l’Executiu del Partit Popular ha aprovat. Conegut l’avantprojecte s’ha manifestat un gran consens social i polític i professional, en contra del mateix doncs aboca a una despenalització de l’avortament molt restrictiva que ens retorna abans dels projecte de despenalització de l’any 1985, i oblida completament totes les mesures preventives, respectuoses amb els drets de les dones i de cohesió social. Suposarà una doble discriminació per raó de gènere i classe social, que estaven recollides en la llei actual.

CCOO, com a sindicat socio-polític pensa que les úniques iniciatives per reduir els embarassos no desitjats i que han demostrat la seva validesa i fiabilitat són l’educació sexual, mitjançant mecanismes de col•laboració entre el sistema educatiu i el sanitari, i l’accés als mitjans anticonceptius, així com als serveis específics d’educació i orientació sexual culturalment adaptats a les necessitats de la població que recull l’actual llei.

Les mobilitzacions, moltes més enllà de les nostres fronteres i les fissures que ha obert aquesta llei han abocat a parlar de la possibilitat de canvis a aquest avantprojecte. Però des de la visió plantejada considerem que la reforma que es proposa respon a una qüestió ideològica i situa l’Estat espanyol entre els països menys respectuosos amb el drets sexuals i els drets reproductius de la Unió Europea (UE) i contra els tractats de Nacions Unides ratificats per l’Estat espanyol, com la CEDAW, que data de 1979.

CCOO exposem, què qualsevol reforma que no respecti el principi més important que recull la llei vigent, el dret de les dones a decidir sobre la seva maternitat, continuarà sent rebutjada per la majoria de la societat. Recordem al Govern de l’Estat que en un estat laic i democràtic i la seva responsabilitat és esdevenir garant dels drets fonamentals de les dones, no atacar-los, ni amenaçar-los.

CCOO demanem, el compliment de la Resolució aprovada pel Parlament de Catalunya per a desplegar en la seva totalitat, i amb la màxima eficiència i efectivitat la Llei actual, garantint l'aplicació del text legislatiu. Reclamem la dotació dels recursos necessaris a la xarxa pública de salut per garantir l'equitat en l'accés i l'exercici dels drets sexuals i reproductius, així com iniciar el procés per a l'elaboració i desenvolupament d'una llei pròpia de drets i salut sexual i reproductiva, i blindar les garanties que la llei actual estableix per protegir el dret, la seguretat i la confidencialitat de les dones i professionals que efectuen una interrupció voluntària de l'embaràs limitant qualsevol intent de retrocés del Govern de l'Estat en aquesta matèria.

Del 8 al 14 de febrer: Setmana de Lluita:

Des de la Campanya pel dret a l’Avortament, amb tots els col·lectius que la formen, convidem a la gent de tot el país a organitzar una setmana de lluita pel dret al propi cos:

- 8F: Accions i manifestacions arreu de Catalunya.

- 14F: Manifestació a Barcelona.

CCOO de Catalunya donarà suport a tots els actes i accions que hi hagin arreu de Catalunya, com els ja organitzats a El Prat, L’Hospitalet, Rubí, Sitges, Terrassa, Vilanova... entre d’altres.

També s’hi sumen a rebutjar la llei de l’avortament altres col·lectius del context europeu com CGILnazionale o el CWU.

Altres informacions:

- Campanya AVAAZ per aturar la Contrareforma: http://www.avaaz.org/es/ley_del_aborto_en_espaaa_fb/?fp

- Mobilitzacions i accions a Londres en solidaritat i suport a les dones espanyoles:https://www.facebook.com/events/443706625757112/

Notícies:

- El govern d’Aragó promociona un concurs de curtmetratges amb missatge anti-avortista: http://ow.ly/sOYM5

- Diputats francesos voten el dret a l’avortament no sotmès a supòsits:http://www.publico.es/internacional/496935/diputados-franceses-votan-el-derecho-al-aborto-no-sometido-a-supuestos