Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Campanya pel Dret a l'Avortament Lliure i Gratuït

10 de set. 2013, 14:43 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 23 de set. 2013, 14:15 ]

Des que va arribar al govern, el Partit Popular ens amenaça amb derogar la Llei de Salut Sexual i Reproductiva (SSR) i d’Interrupció Voluntària de l'embaràs (IVE) que es va aprovar l'any 2010 i tornar a una versió més restrictiva de la llei de despenalització parcial de l’avortament de 1985. Ara sembla que va de debò i el Ministre de Justícia i Interior, Alberto Ruiz Gallardon, ha anunciat que el proper mes de d'octubre posarà en marxa una reforma que ens posarà a la cua d'Europa pel que fa al reconeixement dels Drets Sexuals i Reproductius de les dones. Tot i que la llei del 2010 no resol satisfactòriament les necessitats de les dones ni compleix les reivindicacions històriques del moviment feminista (accés a una educació sexual i afectiva sincera i honesta, a mitjans d’anticoncepció gratuïts i a l’avortament lliure i gratuït), no restarem passives davant aquest nou atac al nostre dret a decidir sobre els nostres cossos i les nostres vides. El nostre primer país és el nostre cos i no ha de ser territori de disputa.

Convoquem una campanya internacional de rebuig a la contrareforma de la llei d’IVE i SSR el 28 de setembre, Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament, per fer-los saber que no consentirem cap pas enrere. Les dones sempre hem decidit i ho seguirem fent: sota la dictadura i en suposada democràcia, a la clandestinitat i amb la nova Llei, sense importar-nos la hipocresia amb que s'aborda la interrupció voluntària de l'embaràs. Nosaltres decidim i, si ens neguen la capacitat d’elecció nosaltres desobeirem les lleis patriarcals que coarten la nostra llibertat i exigirem responsabilitats a les formacions i personalitats polítiques responsables d’aquesta involució

Fem una crida a totes les assemblees i organitzacions feministes, assemblees de barri, plataformes i sectors en lluita, a la societat en general a participar en les diferents mobilitzacions de cara a aturar aquesta nova retallada de drets de les dones i de tota la població. Una societat que no respecta la decisió de les dones està atemptant contra els drets de més de la meitat de la població i contra el seu propi futur.

Nosaltres decidim! I si ens neguen la decisió, nosaltres desobeïm!!!

Accions unitàries de la campanya #AlertaFeminista #SOSDretalPropiCos
Des d’ara mateix
#SOSdretalpropicos #Jodecideixo #Jodesobeixo a l'adreça dretalpropicos@gmail.com. Feu-nos
arribar també informació de totes aquelles accions que impulseu arreu del territori, per tal de centralitzar la
informació.
Dimecres 25
11h. - Concentració i roda de premsa davant el Departament de Salut, al recinte de la Maternitat a
Travessera de Les Corts, amb motiu de la reunió de la Comissió Assessora de Salut Sexual i
Reproductiva (CASR) del Govern de la Generalitat. La CASR és el màxim òrgan responsable de
l’aplicació de llei d’avortament a nivell català i no es reuneix des de la seva creació en 2010. Exigim-li al
Govern de la Generalitat que vetlli pels drets sexuals i reproductius de les dones!
A la tarda - la campanya Independència per Canviar-ho Tot farà un acte en defensa del dret a decidir
a l'Avinguda Gaudí.
Divendres 27
A la tarda - Acte polític