Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

CCOO de Catalunya rebutja les declaracions del ministre de Justícia, Sr. Ruiz Gallardón, sobre la intenció de que la malformació del fetus no sigui considerat un supòsit d'avortament, tal i com contempla la llei actualment

21 d’ag. 2012, 7:42 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 23 d’ag. 2012, 4:07 ]
Dins el context de retallades i de retrocés de les llibertats, des de CCOO de Catalunya considerem aquestes declaracions com un atac als drets de les dones a disposar del seu propi cos, tal i com recull l'apartat sobre drets sexuals i reproductius de les Nacions Unides, en què impedir a una dona avortar, si és que ho desitja, és una privació de la seva llibertat i una negació del dret a controlar el seu propi cos.

L'aprovació de la reforma actual de la llei de salut sexual i reproductiva, basada en els terminis a la que proposa el PP, que recupera la via dels supòsits, suposa "tornar a una llei de terminis més dura que la que es va aprovar fa 30 anys".

La dificultat d'accedir a l'avortament recaurà en un accés desigual a la sanitat, que torna a ser, d'aquesta manera, una qüestió de renda, afavorint així un procés de trencament social. El PP vol retallar drets sexuals i reproductius que han costat molt temps aconseguir i que ja estan consolidats i acceptats per una àmplia majoria de les dones i els homes d'aquest país, endarrerint-nos així als anys 70. Amb aquests canvis en la llei de l'avortament que proposa el ministre Gallardón es forçarà a moltes dones sense recursos a avortar clandestinament, amb el conseqüent risc per la seva salut, i a les que tenen més diners a marxar a avortar a Londres o a Holanda com fa 40 anys.

El que argüeix el ministre Gallardón de falta d'ètica, en la llei actual, sí que suposa una falta de valors ètics cap als drets de les dones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juliol de 2012