Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

CCOO presenta la segona fase del projecte Orienta per a reduir la bretxa de gènere en l'àmbit laboral

12 de febr. 2021, 1:46 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
 El sindicat insisteix en la necessitat d'aprofundir en un procés de transformació de l'educació que promogui alternatives que donin visibilitat a les dones i la seva història, i situï la igualtat, l'eliminació del sexisme i la coeducació en el centre de les estratègies pedagògiques.

Coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, la Federació d'Ensenyament de CCOO recorda que l'impuls de les vocacions *STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques) en nenes i dones és una qüestió prioritària recollida en el nou marc d'actuació definit en l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de la Unesco. A més, el sindicat destaca la gran importància de les matèries d'humanitats i ciències socials, que aporten a les persones criteris per a entendre el pensament i l'evolució de les societats, proporcionen coneixement i reflexió sobre els grans valors que la humanitat ha desenvolupat i col·laboren en la formació i l'avanç personal i per al millor exercici de la ciutadania. No obstant això, rebutja l'adjudicació, de forma estereotipada, de les dones i nenes a l'estudi i pràctica d'aquestes matèries, així com l'allunyament d'elles per part dels homes.

CCOO subratlla la necessitat de fomentar la coeducació des dels inicis de l'escolarització, ajudant als centres educatius amb llibres de text i materials específics que visibilitzin a les dones i les seves aportacions en totes les branques del saber, especialment en les disciplines *STEAM, per a aportar models amb els quals les nenes puguin identificar-se; i promovent que els consells escolars dels centres prenguin iniciatives per a afavorir la igualtat efectiva de dones i homes, com estableix l'article 127 g) de la nova *LOMLOE.

En el seu compromís amb la reducció del biaix de gènere en l'àmbit laboral, la Federació d'Ensenyament de CCOO s'ha unit a l'Aliança *STEAM pel talent femení, “nenes en peus de ciència”, impulsada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional amb l'objectiu de configurar un sistema educatiu i formatiu que elimini estereotips de gènere associats a vocacions i professions *STEAM.

Així mateix, anuncia la posada en marxa de la segona fase del seu projecte Orienta, desenvolupat de manera conjunta amb la Federació d'Indústria de CCOO. Amb el lema Orientades a la Igualtat, abordarà les desigualtats laborals de nenes i dones i es presentarà el pròxim dia 24 a les 17.00 hores a través de la plataforma
*Meet. La jornada comptarà amb la participació dels ministeris d'Educació i Formació Professional i d'Indústria, Comerç i Turisme, de la responsable de Dona
i Igualtat de la Confederació de CCOO, Elena Blasco, i de María Elena Vázquez *Abal, professora de Geometria i Topologia en la Universitat de Santiago de Compostel·la i presidenta de la Comissió de Dones i Matemàtiques de la Reial Societat Matemàtica Espanyola.