Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

DIXIT Vic organitza la conferència "Dones, obesitat i salut: una visió crítica dels discursos dominants"

20 de maig 2013, 10:13 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 20 de maig 2013, 10:15 ]

DIXIT Vic i el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic organitzen, el 28 de maig, una conferència per analitzar els discursos dominants sobre l'obesitat que culpabilitzen les dones i per oferir un espai de reflexió a l’entorn del concepte epidèmia de l'obesitat, que han posat damunt la taula els recents estudis epidemiològics i que han difós els mitjans de comunicació. També es proposarà el concepte de clínica de l'obesitat com una eina d’abordatge útil per aprofundir en el tema. A més, s'esmentaran els projectes de recerca que actualment es duen a terme a Canadà.

L’acte anirà a càrrec de Geneviève Rail, directora del Simone de Beauvoir Institute de la University of Concordia de Montreal (Canadà) i doctora en kinesiologia, ciències de l'activitat física i sociologia. Rail és una reconeguda crítica feminista de les institucions relacionades amb el cos i segueix aproximacions postestructuralistes i postcolonials. La conferència serà en anglès i es farà la traducció simultània al català.

Data: 28 de maig de 2013 a les 16 h.

Lloc: Aula Magna de la Universitat de Vic (Carrer de la Laura, s/n. Vic)

Inscripció: cal inscripció prèvia enviant nom, cognoms, empresa/entitat/institució, correu electrònic i telèfon de contacte adixit.vic@uvic.cat o trucant al 93 881 55 24

Organitza: DIXIT Vic Centre de Documentació de Serveis Socials i Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic (UVic), amb la col·laboració del Centre d'Estudis Interdisciplinaris de la Dona i l'Àrea d'Igualtat de la UVic