Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Drets laborals de la treballadora de l'ICS amb violència de gènere

25 de nov. 2013, 11:31 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 28 d’abr. 2017, 10:54 ]
Avui és el dia internacional de la NO VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES. Les estadístiques diuen que lluny de millorar, estem cada vegada pitjor. Les retallades en recursos adreçats a protegir a les víctimes i la crisis, fan que fem passos enrere, la manca d'una verdadera educació en igualtat dels nostres infants tampoc deixa avançar. És imprescindible un major i més contundent compromís dels poders públics, administracions, i de cada un i cada una de nosaltres.

Des de la nostra Secció Sindical hem preparat una nota per publicitar els DRETS LABORALS DE LA TREBALLADORA DE L'ICS AMB VIOLÈNCIA DE GÈNERE, la qual us fem arribar. Hem de cridar l'atenció sobre l'acreditació per accedir a aquests drets, molt més flexible a l'ICS, gràcies a un acord en la Comissió d'Igualtat entre empresa i sindicats.

DRETS LABORALS I ACREDITACIÓ DE LA TREBALLADORA VÍCTIMA DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE A L'ICS

La violència de gènere és la manifestació més brutal de la desigualtat que encara existeix entre l’home i la dona. Atempta contra els drets fonamentals: dret a la vida, a la integritat física, la llibertat, la seguretat i el dret a la no discriminació. Es manifesta en danys o patiments físics, sexuals, psicològics i econòmics.

Companya, si pateixes violència de gènere, tens uns drets específics que t'ajudaran a protegir-te, defensar-te i sortir de la situació.

DRETS LABORALS

Dret a la mobilitat geogràfica del centre de treball, ocupant un altre lloc vacant de la mateixa categoria o característiques similars. L’empresa està obligada a mantenir-te informada de les possibles vacants.

Dret a demanar excedència, sense haver d’especificar la durada, fins a un màxim de 18 mesos. Durant els sis primers mesos es reserva el teu lloc de treball i aquest temps comptabilitzarà en triennis, ascensos i drets passius. Els dos primers mesos tens dret a rebre les retribucions íntegres.

Dret a la reducció de jornada o reordenació del temps de treball. Reducció de la jornada de treball d’ 1/3 cobrant el 80 % de la retribució, i de ½ cobrant el 60%. Dret a canvi de torn o flexibilització de la jornada.

Justificació de les faltes d’assistència totals o parcials que tinguin a veure amb la situació física o psicològica de violència de gènere que estiguis patint.

Acreditació de la situació: segons la Llei Orgànica 1/2004, és imprescindible una ordre judicial de protecció, la qual cosa dificulta moltíssim el gaudiment d’aquests drets, ja que resulta imprescindible la prèvia denúncia. Gràcies a un Acord entre empresa i sindicats, en el marc del Pla d’Igualtat de l’ICS, PODRAS ACREDITAR SENSE UNA ORDRE JUDICIAL, amb un atestat de les forces i cossos de seguretat, un informe mèdic o psicològic, de serveis socials d’assistència primària, serveis d’acolliment i recuperació, serveis d’intervenció especialitzada, d’unitats especialitzades de les forces i cossos de seguretat o de l’Institut Català de les Dones.

A cada territori existeix una xarxa de centres i professionals als quals et pots adreçar per demanar informació i assessorament. Trobaràs tota la informació a la web de l’ INSTITUT CATALÀ DE LES DONES, i als telèfons gratuïts i disponibles les 24h

900900120 i 016.

No callis, no estàs sola!!

Per a més informació adreça't a la secció sindical de CCOO

Secretaria de la Dona Federació de Sanitat CCOO

Seccions Sindicals ICS CCOO,