Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Es constitueix el Comitè de Dones de CCOO de Catalunya

15 de jul. 2013, 10:56 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 15 de jul. 2013, 10:56 ]

La setmana passada es va constituir formalment un nou òrgan de direcció d’aquest sindicat: el Comitè de Dones. Va ser impulsat per un grup de persones, amb la idea de construir un espai on es pugui enfortir el paper de les dones al sindicat, la transversalitat de la perspectiva de gènere en tot el que fem i la major implicació de les dones
 del sindicat amb responsabilitats en la lluita per la igualtat. La creació d'aquest comitè va ser aprovada democràticament al X Congrés.

S’ha de dir que el seu caràcter és consultiu, malgrat el seu nom, però tenim la confiança que des del comitè podrem arribar més enllà d’on podem arribar des de les secretaries de la Dona de federacions i territoris.

Les dones membres del Comitè de la Federació de Sanitat, som les dones del Consell Federatiu, màxim òrgan directiu i de pressa de decisions.

La presidenta del Comitè és la secretària de la Dona de la CONC, Alba Garcia. Vam escollir per unanimitat la Dolors Llobet com a copresidenta i a l'Antònia Pascual com a coordinadora.

Des del grup de treball d’aquesta secretaria treballarem amb ganes per aportar tant com sapiguem. No cal dir que si algú té interès a participar-hi, les portes són obertes de bat a bat.

Per què un espai solament de dones? Doncs per la mateixa raó que encara són necessàries les decretaries de la Dona: perquè encara estem molt lluny d’aconseguir la igualtat real, també a casa nostra. Quan la igualtat estigui aconseguida, no faran falta espais de dones, mentre són imprescindibles per continuar avançant.

El Comitè pot ser una molt bona eina de treball i d’aconseguir avenços, però, com absolutament tot en aquesta vida, requereix voluntat. Serà útil si hi posem ganes.

Sílvia Espinosa

Secretària de la Dona de la Federació de Sanitat