Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Homes de CCOO pel feminisme

3 de març 2021, 7:38 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 3 de març 2021, 7:40 ]
@repost de Manu de Salvador Valdeomar Revista Treballadora nº 56.

Una nova iniciativa per reflexionar sobre el paper dels homes en el feminisme impulsat des del sindicat.

CCOO som i actuem com a sindicat feminista. Però som conscients de qui lidera les accions antimasclistes? Els homes del sindicat anem al capdavant de les iniciatives de les dones o hi anem a remolc? Els homes de CCOO que impulsem aquesta iniciativa volem construir un espai de reflexió sobre el nostre paper en la lluita feminista dins i fora del sindicat. Un espai de reflexió per poder analitzar i compartir els elements estructurals que produeixen la discriminació, l’opressió i les violències cap a les dones i les persones de gènere no binari, i per fer autocrítica.

Volem reforçar el caràcter de la nostra acció sindical per incorporar la lluita feminista i la lluita per la igualtat als diferents àmbits d’actuació dels i les sindicalistes. Volem lluitar tant com puguem per la igualtat entre dones i homes, i per aconseguir que tot espai quedi lliure de violències i discriminacions. Volem sumar-nos a la força de la negociació col·lectiva, dels plans d’igualtat, de la lluita contra les bretxes salarials i els treballs no remunerats, de les cures, de la gestió dels temps, de la corresponsabilitat i de la conciliació per seguir apostant per un feminisme real dins i fora del sindicat.

Aquest grup esperem que pugui replantejar l’actitud que tenim els homes i que creï un espai més just i clar per al nostre paper en el feminisme i el sindicat. Si t’interessa saber-ne més, vols donar-nos suport o vols formar part del grup, posa’t en contacte amb nosaltres a: mdesalvador@ccoo.cat.

Manu de Salvador Valdeomar
Grup d’homes de CCOO pel feminisme