Inici‎ > ‎Notícies Dona‎ > ‎

Un miler de persones es manifesten per la despenalització de l’avortament

29 de set. 2013, 13:49 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 29 de set. 2013, 14:00 ]

Font: Btv

Amb motiu del Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament, ciutats de tot el país s'han manifestat contra el govern central per voler modificar la llei de l'avortament. A Barcelona, unes 1.300 persones s'han concentrat a les 18 h davant de la Delegació del Govern espanyol per defensar el dret de la dona a decidir sobre el propi cos
Arran de l’anunci del govern central de reformar la Llei de Salut Sexual i Reproductiva aprovada l’any 2010, aquesta setmana, la Campanya pel Dret a l’Avortament Lliure i Gratuït ha presentat una proposta per a la defensa dels drets sexuals i reproductius (DSiR) a Catalunya. Consideren que amb la reforma de la llei, el govern del Partit Popular està fent un retrocés en el paper que tenen ara les dones per decidir si volen tirar endavant l’embaràs o no. Amb la proposta presentada a tots els partits polítics amb representació parlamentària, demanen al Parlament de Catalunya i al Govern de Catalunya que s’hi comprometin amb un posicionament clar en defensa dels Drets Sexuals i Reproductius de les dones.

El 28 de setembre se celebra el Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament. Una jornada que cada any els col·lectius femenistes aprofiten per reivindicar el dret a les dones a decidir sobre el seu cos. Avui però a la concentració davant la delegació del govern s'hi han sumat altres entitats, sindicats i persones anònimes davant l'anunci del Govern del PP de reformar la Llei de Salut Sexual i Reproductiva, que diuen suposarà un greu retrocés en els drets de les dones.