Inici‎ > ‎Notícies Formació‎ > ‎

Forma't en ‘Prevenció del COVID-19 en els centres sanitaris i de la dependència' amb CCOO

9 de set. 2020, 8:52 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO
La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (
FSS-CCOO) i FYSA ofereixen, amb edicions quinzenals a partir del 7 de setembre, un curs de prevenció del COVID-19 tant en centres sanitaris (hospitals, atenció primària, transport sanitari, etc.) com en centres de la dependència (residències de majors, ajuda a domicili, centres de dia, etc.), amb continguts elaborats per l'Institut Sindical de Treball, Ambient i Salut (ISTAS-CCOO).

L'actual crisi sanitària ha posat en evidència els dèficits preventius de les empreses. La prevenció de riscos laborals no és un cost, ho són les pèrdues de vides humanes i els contagis. La FSS-CCOO ha prioritzat oferir aquesta activitat per a poder formar a tot el personal que treballa en centres sanitaris i en l'àmbit de la dependència, en la primera línia d'atenció al virus, per a així exigir a les empreses i als serveis de prevenció de les mateixes                  l'adequat compliment de les normes de prevenció.

Aquest curs, amb les seves especificitats, va dirigit tant al personal sanitari com al no sanitari (gestió i serveis) els qui, durant els mesos més durs estan exercint les seves funcions amb gran professionalitat, no sempre amb el reconeixement merescut. El principal objectiu és millorar la seva formació davant aquest nou risc biològic que ha canviat les nostres vides i la dels centres sanitaris i de la dependència.

Programa del curs:

1.- El coronavirus com a risc de salut pública. Fonts d'informació.
2.- El coronavirus SARS-*CoV-2 com a risc laboral. Mesures per a reduir el risc de contagi en els centres de treball enfront de l'epidèmia.
3.- Prevenció del COVID-19 per a personal de centres sanitaris.
4.- Prevenció del COVID-19 per a personal de la dependència (residències de majors i ajuda a domicili).
(Annexos.- Equips de protecció individual – Teletreball)

INFORMACION I INSCRIPCIONS: www.fysa.es enllaç curs Sanitari NO Sanitari

PREUS ESPECIALS AFILIACIÓ A CCOO

La FSS-CCOO, com a sindicat majoritari del sector, hem d'exigir la informació i la formació davant qualsevol variació que es produeix en matèria de seguretat i salut. És amb aquesta formació que pretenem escometre l'exposició laboral al COVID 19 amb mesures per a reduir el risc de contagi en les empreses enfront d'aquesta epidèmia, ressaltant els drets de participació dels i les treballadors/as en la normativa de prevenció de riscos laborals, fomentant la participació del personal i la negociació amb les empreses.

Tota millora en la formació de les i els treballadors no sols afecta en la millora de la seva activitat, sinó que també acaba incidint en la millora de la salut de la població atesa, una prioritat de CCOO.

Garantia de qualitat:

El personal no sanitari (gestió i serveis, gericultores i auxiliars d'ajuda a domicili) compta amb el Reconeixement d'Interès Sanitari oficial (RIS).

El personal sanitari (Mèdics, Veterinaris, Odontòlegs, Infermeres, Matrones, Fisioterapeutes, Terapeutes Ocupacionals, Tècnics Sanitaris Grau Superior i Tècnics Sanitaris Grau Mitjà), compta amb l'Acreditació de la CFCPS del SNS.

LA TEVA FORMACIÓ EL NOSTRE COMPROMÍS!
AFILIA'T!