Inici‎ > ‎Noticies‎ > ‎

TCAI, lluita a la requalificació de les professions sanitàries.

10 de nov. 2021, 2:50 publicada per Seccions Sindicals ICS CCOO   [ actualitzat el 10 de nov. 2021, 3:01 ]
Reunions mantingudes

El dia 13 d'Octubre, la FSS de CCOO ha assistit juntament amb la Plataforma de Tècnics Sanitaris C1/B, UGT i CSIF a una reunió amb les portaveus del PP de Sanitat i Educació i per altra banda amb el cap de gabinet de la Secretaria General de Formació Professional del Ministeri d'Educació i Formació Professional i el Director de l’INCUAL.

REUNIÓ AMB ELS PORTAVEUS DEL PP DE SANITAT I EDUCACIÓ
S'ha instat que es dugui a terme la culminació de la disposició 3r transitòria de l’EBEP, al que el portaveu de sanitat ha respost que es necessària una partida pressupostària extraordinària per que Fer-la efectiva.
Avui es presentaven a les 12 h. del matí els Pressupostos Generals de l'Estat i encara que deia desconèixer-los en aquests moments ens ha respost que: “el que si els hi constava era que pressupostàriament no es comptava amb portar a efecte la culminació de la disposició 3r transitòria EBEP”.

Des de CCOO li hem comentat que el portaveu de Funció Pública del PSOE, fa menys d'un mes, ens va informar que pròximament publicarien l'Avantprojecte de la llei de la Funció Pública de l'Administració General de l'Estat en el qual ja es preveu la creació del Grup B, i la seva aprovació i posada en marxa suposaria que, amb la mateixa qualificació, depenent de l'Administració en la qual es presti servei, podries pertànyer a diferents grups de classificació, ja que la presumpció que ha de ser matèria de negociació en cadascuna de les CCAA no sembla ni viable, ni realista.
En qualsevol cas, ens indiquen, que és preceptiu que una vegada conegudes i analitzades les funcions actuals sigui el Ministeri de Sanitat el que “marqui la seva posició”.

Reunió amb el cap de gabinet de la secretaria general de formació professional del ministeri d'educació i formació professional i el director de l‘incual El Cap de Gabinet, ha estat taxatiu i clar, indicant que quan hi ha Organismes reguladors de les professions, és l'Organisme regulador l'únic que té la capacitat d'establir el contingut de la qualificació (com és el Ministeri de Sanitat, en el cas de les professions del sector sanitari), sent l’INCUAL el que tècnicament i segons el nivell de coneixement, destresa autonomia i responsabilitat que requereixen les competències de la professió s'adscriu a un determinat nivell.

Tant CCOO i UGT, a través de la seva participació institucional en el Consell General de Formació Professional, ja van fer la proposta de reavaluació de les categories sanitàries, no sols la de les actuals TCAI's, sinó també d'unes altres, com la reavaluació i inclusió en la família professional sanitària dels actuals Zeladors, per la qual cosa a l'abril de 2020 s’insta al Ministeri de Sanitat que convoqués a la Comissió Nacional de RH del SNS, i a conseqüència d'aquestes actuacions, des del Ministeri de sanitat es constitueix un grup de treball per a abordar l'actualització de les funcions i competències.

En definitiva, han deixat clar, que no existeixen dreceres, que l’INCUAL només pot reavaluar una qualificació de l'àmbit sanitari a instàncies del Ministeri de Sanitat.

Seccions Sindicals ICS CCOO,
10 de nov. 2021, 3:01